Vraagstelling over loon

wesleyLam
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Vraagstelling over loon

#1 , 27 mar 2018 19:40

beste,

ik heb enkele vragen over bepaalde zaken. Ik werk momenteel voor een huidige werkgever als vertegenwoordiger.
Ik kreeg hiervoor een loon, een laptop als extra legaal voordeel, een gsm, een tankkaart maar geen bedrijfswagen.
Ineens heeft de werkgever de laptop en ook de tankkaart ingetrokken als extra legaal voordeel zonder enige contract wijziging want heb hiervoor een gebruiksovereenkomst moeten tekenen. kan dit zomaar.

Ook heeft de mijn eigenwagen welke ik inzette voor de professionele verplaatsingen te doen glasbreuk gedaan op een locatie. De werkgever zegt dat dit Eigen kost is en met mijn verzekering moet gebeuren.

Nu zijn we enkele maanden verder en werkgever zegt nu ineens dat hij mijn sociaal abonnement in vermindering gaat brengen met mijn loon omdat ik hiervoor genoot van een tankkaart. kan dit ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 27 mar 2018 21:30

Nu zijn we enkele maanden verder en werkgever zegt nu ineens dat hij mijn sociaal abonnement in vermindering gaat brengen met mijn loon omdat ik hiervoor genoot van een tankkaart. kan dit ?
Je geniet van een tankkaart, dus je rijd niet met het openbaar vervoer, wat denk je nu zelf eens ?
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Blaatpraat
Berichten: 3792

#3 , 28 mar 2018 18:00

Nu zijn we enkele maanden verder en werkgever zegt nu ineens dat hij mijn sociaal abonnement in vermindering gaat brengen met mijn loon omdat ik hiervoor genoot van een tankkaart. kan dit ?
Je geniet van een tankkaart, dus je rijd niet met het openbaar vervoer, wat denk je nu zelf eens ?
TS genOOt van een tankkaart, nu niet meer, werkgever voert de regel nu in.

Hoe staan deze zaken vermeld in je contract?
Ik dacht dat je werkgever bij toegekende voordelen minstens een equivalent moest bieden bij wegname hiervan (of het bruto loon verhogen, zodat je zelf voor deze voordelen kan instaan).

Reclame

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#4 , 29 mar 2018 11:56



Ook heeft de mijn eigenwagen welke ik inzette voor de professionele verplaatsingen te doen glasbreuk gedaan op een locatie. De werkgever zegt dat dit Eigen kost is en met mijn verzekering moet gebeuren.
in dit geval zou uw werkgever dan een forfaitaire km vergoeding moeten geven, voor elke gereden km ter uitvoering van de arbeidsovereenkomst

http://www.lexalert.be/nl/article/kilom ... -juni-2018
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Terug naar “Loon”