Afhouding schade bedrijfswagen vertrek vakantiegeld

Plopkoeken
Topic Starter
Berichten: 15
Juridisch actief: Nee

Afhouding schade bedrijfswagen vertrek vakantiegeld

#1 , 21 mar 2018 08:56

Beste,

Sinds begin dit jaar is mijn arbeidsovereenkomst verbroken bij mijn vorige firma. Toen ik mijn loonbrief ontving over mijn vakantiegeld zag ik dat er meer dan 1000 euro werd afgehouden als schade van de bedrijfswagen.

Ik heb het hier niet bij gelaten en heb het expertise rapport opgevraagd. Zonder dat ik het rapport had ontvangen werd de schade plots gewijzigd naar 600 euro, nadien ontving ik het expertiserapport en het expertiserapport van de vorige eigenaar (het was geen nieuwe wagen). Dus doordat het bedrag plots drastisch vermindert was voldoende ik mij al bedrogen.

De kosten die ik nu nog moet betalen zijn de kosten van de achterbumper (400 euro). Deze bumper was reeds beschadigd door de vorige eigenaar, de kost die toen geraamd werd voor die bumper is nu even hoog als de kost die ik zou moeten betalen voor de bumper omdat er een kras is bijgekomen door mij.

De andere schade is een schade aan mijn portier (250 euro), deze schade is afkomstig van een andere portier. Ik had dit reeds gemaild maar hier is niks met gebeurd.

Verder staat mijn handtekening onder het expertiserapport... ik had dit rapport nog nooit gezien en heb dit dus ook zeker niet getekend. Bij het inlevering heb ik enkel moeten tekenen dat ik hem binnengebracht had.

Valt hier iets aan te doen? Ik wil natuurlijk mijn geld terug.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
GraagAnoniem
Berichten: 22
Juridisch actief: Nee

#2 , 21 mar 2018 11:05

Lijkt mij redelijk goed hier beantwoord:

https://www.jobat.be/nl/artikels/inhoud ... at-zomaar/

Overduidelijk dus "lichte fouten". Je kan dit aanvechten en je werkgever zal moeten aantonen dat je de beschadigingen zelf en in je vrije tijd hebt toegebracht.
We hebben hier op het werk iets gelijkaardigs voorgehad bij een collega. Mijn werkgever kon aan de hand van e-mails aantonen dat mijn collega reeds uren vertrokken was bij zijn laatste klant toen hij een ongeval had veroorzaakt. Doch de rechtbank had er geen oren naar, mijn collega is in het gelijk gesteld.

Of je de inspanning en kosten wil doen om dit aan te vechten moet u zelf uitmaken, advocaten werken uiteraard ook niet gratis...

Plopkoeken
Topic Starter
Berichten: 15
Juridisch actief: Nee

#3 , 21 mar 2018 11:22

En wat zijn de verdere stappen die ik kan uitvoeren alvorens naar de rechtbank te trekken?

Ik heb de carfleet al meermaals geconfronteerd hiermee. Maar dit heeft niks uitgemaakt.

Reclame

LeenW
Berichten: 12813

#4 , 21 mar 2018 11:47

Hebt u al een ingebrekestelling verstuurd?

Plopkoeken
Topic Starter
Berichten: 15
Juridisch actief: Nee

#5 , 21 mar 2018 13:05

Heb ik nog niet gedaan, zal hier eens wat over opzoeken.

Terug naar “Loon”