kilometerbeperking

GraagAnoniem
Topic Starter
Berichten: 22
Juridisch actief: Nee

kilometerbeperking

#1 , 15 mar 2018 12:49

Heb ik het bij het correcte eind dat extra legale voordelen "algemeen" moeten zijn en dat dit betekend dat iedereen die hetzelfde werk doet en op hetzelfde functie niveau zit er van moet kunnen genieten?

Wij genieten hier allemaal van een bedrijfswagen, echter is mij een kilometerbeperking opgelegd die veel strikter is dan wat mijn collega's is opgelegd.
De reden die mijn werkgever daar voor geeft is dat mijn wagen een lease wagen is terwijl de andere wagens tot het wagenpark van het bedrijf behoren en de kilometerbeperking door de lease maatschappij is opgelegd.

Ik beschouw dit als onfair en heb weinig begrip voor het argument van mijn werkgever, hij had ook zijn wagenpark kunnen uitbreiden in de plaats van mij een lease wagen te voorzien.

Heb ik vanuit het arbeidsrecht een poot om op te staan?
Ik begrijp als ik dit ga doordrukken (als dat uberhaupt mogelijk is) ik mijn werkgever ga antagoniseren, maar dat neem ik dan maar voor lief.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ivy-on-the-wall
Berichten: 171
Juridisch actief: Nee

#2 , 15 mar 2018 14:02

Ik ken de details niet, maar neemt u alles in beschouwing? Kwestie van geen appels met peren te vergelijken.
Valt uw wagen in dezelfde categorie als die van uw collega's?
Rijdt u met een "anonieme" wagen en zij met een wagen met de naam van het bedrijf erop?
Misschien krijgt u na 4 of 5 jaar een nieuwe leasewagen terwijl zij hun wagen "op" moeten rijden?

GraagAnoniem
Topic Starter
Berichten: 22
Juridisch actief: Nee

#3 , 15 mar 2018 14:41

Er zijn collega's die met een grotere wagen rijden. Opnieuw met het argument dat auto's in het eigen wagenpark minder kosten...
Correct dat de wagens van mijn collega's niet anoniem zijn, op hun koffer is redelijk discreet het bedrijfslogo aangebracht.
De lease wagen is voor 5 jaar, ik zou inschatten dat mijn collega's er eerder 6 jaar over doen om hun wagen "op" te rijden.
Ik denk dat mijn franchise kosten bij een ongeval minder zijn dan die van hun...
Ik zou in elk geval geen enkel bezwaar hebben om met mijn collega's te ruilen van wagen en tegen de voorwaarden die hun opgelegd zijn te rijden.

Ik begrijp dat dit allemaal meespeelt, maar er van uitgaande dat het over dezelfde wagens zou gaan, en alle andere factoren (functieniveau, jobomschrijving,...) hetzelfde zijn, is er een arbeidsrechtelijk argument om mijn kilometerbeperking in discussie te stellen?

Reclame

Terug naar “Loon”