LOONBESLAG BIJ 2 WERKGEVERS

erik111
Topic Starter
Berichten: 27
Juridisch actief: Nee

LOONBESLAG BIJ 2 WERKGEVERS

#1 , 15 mar 2018 10:09

Ik zit kort tegen loonbeslag aan, en heb 2 fulltime jobs met nettolonen van 1850 en 1500 euro.
Mag ik dan nog slechts 1 x het niet in beslagbare loon van bijna 1.330 euro ontvangen, of krijg ik van elke werkgever, dus 2 x bijna 1.330 euro niet in beslagbare loon ?? Ik vind nergens het antwoord op internet ...
Alvast dank voor reacties !

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 15 mar 2018 10:28

Dit is een zeer speciaal geval wat je bijna niet tegen komt, maar wettelijk heb u maar recht op 1 maal 1330.€ en al de rest word in beslag genomen.

De vraag is weten u schuld eisers dat je 2 fultime jobs heeft ???

Als men dit niet weet kan er ook geen beslag opgelegd worden.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

erik111
Topic Starter
Berichten: 27
Juridisch actief: Nee

#3 , 15 mar 2018 10:49

denlowie, het zijn 2 officiele jobs waarvan eentje als boekhouder en eentje als taxichauffeur.
Kan een gerechtsdeurwaarder nergens opvragen/zien welke werkgevers ik heb ??

Reclame

bosprocureur
Berichten: 6853

#4 , 15 mar 2018 11:48

Loopt loonbeslag via gerechtsdeurwaarder? Sorry, geen ervaring mee :oops:

Ik heb zo'n vermoeden (geen solide juridische basis, I know) dat u twee keer het minimum zal ontvangen, dus van beide werkgevers.

Of anders eens aan uw boekhouder vragen ?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 15 mar 2018 12:57

Kijk eens naar deze link hier word wel over inkomen gesproken dus de twee samen, mocht het zijn u en u vrouw dan was het twee maal 1330 maar nu zal dit een maal zijn .

http://www.werk.belgie.be/defaultTab.aspx?id=44663
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

bosprocureur
Berichten: 6853

#6 , 15 mar 2018 13:24

Hoe regelen de werkgevers dit dan in de praktijk ? Hebben zij zicht op (en mogen zij dat ) hetgeen TS verdient buiten hun eigen onderneming ?

Of wordt TS geacht zelf de berekening te maken, en het effectief verschuldigde bedrag alsnog na te storten ?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#7 , 15 mar 2018 13:28

Het is de deurwaarder die dit moet regelen, ik heb ook nog werknemers gehad met loonbeslag en wij moesten deze centen storten op een rekening van de deurwaarder, wat en hoe hij met dit geld doet dit weet ik niet.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Loon”