Hoe wordt waarde van GSM bepaald?

OurManInBrussels
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

Hoe wordt waarde van GSM bepaald?

#1 , 29 jan 2018 16:53

Beste,

Ik heb het forum doorzocht maar kwam geen antwoord tegen.

In mijn arbeidsovereenkomst staat het volgende: "De werknemer heeft het recht om deze gsm te gebruiken voor zowel beroeps- als persoonlijke doeleinden. Het privégebruik van de gsm zal worden beschouwd als een voordeel in natura en zal onderworpen zijn aan de wettelijke, sociale en fiscale bepalingen die gelden voor gsm’s. Een voordeel in natura ter waarde van 12,50 EUR per maand zal worden opgenomen in de payroll."

Ik ben sinds kort met deze job begonnen en heb gevraagd aan de werkgever hoe dit zit. Nu zegt hij: "stuur je telefoonrekening door als onkosten en dan zullen wij het vergoeden". Echter, volgens mij klopt dit niet en hoort de werkgever gewoon een GSM ter beschikking te stellen met abonnement waar ik tenminste een voordeel in natura ter waarde van 12,50 EUR voor het privégebruik van heb.

Hoe kaart ik dit aan? De werkgever heeft geen GSM klaarliggen. Kan ik simpel weg bij hem aankloppen en vragen om een gsm + abbo? Hoe wordt de waarde/prijs hiervan bepaald?

Veel dank voor uw hulp!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
monty_burns_007
Berichten: 46

#2 , 29 jan 2018 18:08

klopt, voor 12,5 euro VAA per maand, krijgt U meestal een GSM met abonnement.
Echter vanaf dit jaar (2018) zal het forfaitaire bedrag van 12,5 euro zelfs dalen naar een meer realistische "waarde" van een GSM abonnement.

OurManInBrussels
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#3 , 30 jan 2018 09:58

klopt, voor 12,5 euro VAA per maand, krijgt U meestal een GSM met abonnement.
Echter vanaf dit jaar (2018) zal het forfaitaire bedrag van 12,5 euro zelfs dalen naar een meer realistische "waarde" van een GSM abonnement.
Beste Monty, bedankt voor je antwoord. Ik begrtijp dat ik een GSM + abonnement krijg. Echter bedoelde ik, hoe wordt bepaald wat de waarde is van die GSM en de waarde van het abonnement? Wordt dit bepaald op basis van het voordeel in natura (12,50?) Of heeft de werkgever de vrijheid om te bepalen wat de waarde hiervan wordt (bijv. gsm+abonnement ter waarde van 50 euro per maand of 15 euro per maand)?"

Dank!

Reclame

Sirkii
Berichten: 5395

#4 , 31 jan 2018 12:44

Werkgever bepaalt dit:: ik betaal belasting op VAA met in de bedrijfspolicy elke 2 jaar een nieuwe met bijbetaling boven de x € en y gratis minuten (onbeperkt) doch een beperking op het dataverbruik (nu 15G wat veel is)

Terug naar “Loon”