Functiewijziging VS bedrijfswagen

stecam
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Functiewijziging VS bedrijfswagen

#1 , 24 jan 2018 21:24

Hoi,
Ik verander van functie bij mijn huidige werkgever, een functie waar ik mee ingestemd heb. Nu blijkt echter plots dat de bedrijfswagen in mijn huidige functie niet in mijn nieuwe functie gebudgetteerd staat. Mijn vraag is of ik kan weigeren de wagen terug te geven?
Ik gebruik mijn wagen prive, dus maakt dacht ik deel uit van mijn salaris en kan niet zomaar weggenomen worden. Echter staat er in de car policy dat de wagen verbonden is aan een functie en indien er geen wagen voorzien is in een andere functie er geen compensatie voorzien wordt. Mijn collega heeft wel een bedrijfswagen in dezelfde functie maar zou omdat hij vanuit de functie van service technieker naar bureau doorgroeide wel het recht op de wagen behouden. Ik dus niet... In mijn arbeidsovereenkomst staat mijn huidige functie ruim omschreven en dat ik kan/mag bijstaan in diverse taken... ik vond online hier en daar wel info terug maar kon er niet uit opmaken wat bij mij van toepassing is... bedankt alvast aan diegene die me duidelijkheid kan brengen!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5395

#2 , 25 jan 2018 09:41

Als de wagen deel uitmaakt van je kontrakt dan behoud je de wagen. Als de wagen gebonden is aan de functie en je verandert van functie naar een functie zonder bedrijfswagen dan moet je de wagen inleveren tenzij de werkgever instemt met een andere regeling (bv wagen behouden mits brutolooninlevering van de leasewaarde of een overgangsregeling van bv 3 maand om je de kans te geven zelf een privé wagen te kopen.

Reclame

Terug naar “Loon”