Verlofdagen niet uitbetaald

Darliiing
Topic Starter
Berichten: 60
Juridisch actief: Nee

Verlofdagen niet uitbetaald

#1 , 15 jan 2018 23:35

Hallo,
Even een vraagje.
Ik heb in december anderhalve week verlof gehad. Dat was een opname van mijn laatste 44u betaald verlof waar ik recht op had.
Echter blijkt nu, uit het loon en we loonfiche, dat deze uren verlof niet zijn uitbetaald door mijn werkgever.
Helaas krijg ik bij de werkgever zelf totaal geen gehoor hierover.
Ik kan enkel bellen naar de algemene dienst, die geven het dan door aan de financiële dienst en die laatste zal contact met me opnemen, maar na 14 dagen geen gehoor en blijven bellen, ben ik het beu...
wat kan ik hieraan doen? Want iszijn echt betaalde verlofuren waar ik recht op had, dit staat ook zo in mijn vakantieattest dat door mijn syndicaat werd doorgegeven aan de werkgever...
Hopelijk kan iemand me al op het juiste pad helpen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 16 jan 2018 00:24

Wat staat er op je loonfiche voor deze dagen?
Onbetaald verlof, onwettig verlof, of zelf helemaal niets?

Heb je al contact opgenomen met je vakbond?

De volgende stap is in feite een aangetekende brief sturen naar je werkgever waarin je de betaling eist, ten laatste samen met je volgende loon (maandje uitstel is lang genoeg wachten, me dunkt).

Darliiing
Topic Starter
Berichten: 60
Juridisch actief: Nee

#3 , 16 jan 2018 00:27

Wat staat er op je loonfiche voor deze dagen?
Onbetaald verlof, onwettig verlof, of zelf helemaal niets?

Heb je al contact opgenomen met je vakbond?

De volgende stap is in feite een aangetekende brief sturen naar je werkgever waarin je de betaling eist, ten laatste samen met je volgende loon (maandje uitstel is lang genoeg wachten, me dunkt).
De uren staan wel op de loonbrief, aangeduid als ‘wettelijke vakantie’ maar er staat niets van betaling bij.
Eisen bij het volgend loon zal niet gaan aangezien ik sinds 1/1 uit dienst ben bij hen ;)

Reclame

Blaatpraat
Berichten: 3793

#4 , 16 jan 2018 09:41

Wat eventueel wel zou kunnen:

Je sprak van een vakantieattest, ben je dan veranderd van werkgever (of van werkloosheid naar werken) in 2017?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 16 jan 2018 10:11

Ben je die dagen niet uitbetaald geweest bij het verlaten van de vorige werkgever, eind 2016
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Skoldt
Berichten: 159

#6 , 16 jan 2018 10:45

Arbeider of bediende ?
Indien u als arbeider tewerkgesteld bent (wat ik ook vermoed - zie deze post viewtopic.php?f=11&t=84175&p=505540#p505540 ) is dit normaal. Jaarlijkse vakantie voor arbeiders wordt immers niet betaald door de werkgever, deze is reeds uitbetaald door de vakantiekas.

Terug naar “Loon”