Prive gebruik bedrijfswagen

Geoano
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Prive gebruik bedrijfswagen

#1 , 04 jan 2018 14:06

In 2017 nam mijn werkgever alle kosten op hem en was er geen limiet op het aantal prive gereden kilometers.
Sinds 2018 heeft mijn werkgever een limiet gezet op het aantal kilometers dat ik privé mag rijden per maand.
Nu heeft hij een limiet gezet van 400 km per maand, alle overige gereden kilometers worden aangerekend aan 0.30 cent per kilometer.

Mijn vraag is nu mag hij dit zomaar doen?

alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 04 jan 2018 22:29

Wat staat er in je contract of car policy omtrent je loonwagen?
Hoe lang op voorhand heeft je werkgever laten weten dat je vanaf nu gelimiteerd bent in aantal kilometers?

berenod
Berichten: 942

#3 , 05 jan 2018 07:44

En ook, hoe staat de VAA op je loonbrief (voordeel alle aard)?

Reclame

Sirkii
Berichten: 5396

#4 , 05 jan 2018 08:42

Als "onbeperkt privé gebruik" niet in je arbeidscontract opgenomen is dan mag hij dat doen. Die 0,3€/km (wat veel is) moet hij wel in mindering brengen op je Voordeel Alle Aard. Woon-werk verkeer is normaliter ook privé. Wat zegt hij daarvan ?

'k Zou - mocht m'n werkgever zoiets doen - uitkijken naar een andere werkgever (als dat een optie is) of vriendelijk bedanken voor de bedrijfswagen zodat hij dan maar een dienstwagen moet geven voor professionele verplaatsingen ...

Terug naar “Loon”