ziekte en onopgenomen vakantie

saskiavandenbosch
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

ziekte en onopgenomen vakantie

#1 , 19 dec 2017 15:18

Beste

Ik ben langdurig ziek sinds september 2016. Voor de maand december heb ik maar 2 dagen ziekte uitkering ontvangen van de mutualiteit omdat mijn niet opgenomen vakantiedagen er af gehouden werden. Ik heb dit jaar van mijn werkgever wel vakantiegeld ontvangen ( op loonbrief staat de vermelding dubbelvakantiegeld). Ik heb wel in de zomermaanden enkele dagen vakantie genomen en heb die ook zo doorgegeven aan mijn mutualiteit.Heb ik nu deze maand dan nog recht op een bedrag van mijn werkgever? Ik stel mij de vraag omdat ik als ik als bediende verlof neem mijn wedde ook blijft doorlopen.

Alvast bedankt voor de reactie.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Avbogae
Berichten: 174
Juridisch actief: Nee

#2 , 19 dec 2017 23:24

Ja,
Als je ziek bent tot en met 31/12 ben je in de onmogelijkheid om je vakantiedagen op te nemen dus deze worden dan automatisch mee uitbetaald op je loonbrief van december.

Je zegt dat je ziek bent sinds september 2016, dus vorig jaar in december zou dit ook zo moeten gebeurd zijn (tenzij je toen in december geen openstaand verlof meer had staan).

Reclame

Terug naar “Loon”