Loon feestdag 11 november

ataturk007
Topic Starter
Berichten: 108

Loon feestdag 11 november

#1 , 26 nov 2017 21:09

Beste,

Ik werk als jobstudent in een bedrijf, in het weekend met de nachtploeg.
Het bedrijf heeft 5 ploegen.
3 in de week ( ochtend, avond, nacht)
2 in het weekend ( 06 tot 18 en het ander 18-06)

Ik werk in de weekendploeg van 18-06.

Nu heb ik op 1 november gewerkt, daar werd ik netjes extra betaald omdat het een feestdag was.
Ik heb ook op 11 november de zaterdag gewerkt maar daar werd ik niet extra betaald en zover ik weet is dat een officiele feestdag.
Ik was toen ziek maar ben dan toch gaan werken om een paar eurotjes meer.

Nu heb ik de interiem bureau een mailtje verstuurd, ze zeggen dat het niet klopt en dat ik het op mijn volgende loonfiche zal krijgen.
Nu ben ik dit weekend terug gaan werken en daar hebben ze tegen iemand anders gezegd dat het niet uitgebtaald wordt tenzij je op 14 augustus had gewerkt.

Dus ik moet in augustus werken om nu mijn extra feestdag geld te krijgen? Terwijl ik gewoon als jobstudent daar werk, zonder vast contract en toch op een feestdag ben gaan werken.

Verder heb ik in 2 maand al paar keer gehad dat ze mij minder hadden betaald, dat vind ik zelf ook vreemd en is ook bij de andere werknemers ( via interiem kantoor zo).

Mijn vraag dus,
Heb ik recht om extra betaald te worden als jobstudent voor 11 november? Waarom betalen ze de 1 november wel en 11 niet?
2 keer in korte periode minder betaald, later terug rechtgezet, wie contacteer ik daar het best voor? MOet ik dat aan iemand laten weten of niet?
Leuven the place to be!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 26 nov 2017 22:30