Contract gemiddeld 38u + failliessement

CelestienW
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Contract gemiddeld 38u + failliessement

#1 , 18 nov 2017 16:31

Hopelijk kan iemand mij hier helpen.

Op 1 augustus 2017 ben ik begonnen in een foodstand/restaurant met een contract van bepaalde duur (tot 31/1/18), met een gemiddelde van 38u/week met een grote flexibiliteit. Dit zou inhouden dat ik standaard 38u/week (152u/maand) + eventuele overuren zou betaald moeten worden,indien er minder werd gewerkt zou ik toch 38u/week betaald worden. In augustus kwam ik nog aan die 38u per week maar vanaf september kwam het restaurant in moeilijkheden en was er minder werk. Hierdoor kwam ik niet meer aan die 38u per week. Half oktober sloot het restaurant zijn deuren en werd failliet verklaard op 9 november. Op de loonbrieven werd telkens maar de gewerkte uren vermeld en dus geen 38u/week, zoals in mijn contract staat. Klopt het dat de werkgever sowieso die 38u/week MOET uitbetalen? En dat tot het bedrijf failliet verklaard werd? Want de arbeidsovereenkomst is nooit officieel beëindigd, tot ik deze week de brief van de curator kreeg.

Ook is het zo dat de werkgever nog geen enkele maand mijn loon uitbetaald heeft, onder de belofte van “het zal gewoon wat later komen” en de dreiging dat we ons geld niet gingen krijgen indien we weigerden om te werken. Ik ben midden oktober al naar de vakbond geweest, maar na 4 weken heb ik nog niks teruggehoord. Mijn loon moet ik nu via een schuldvordering bij de curator trachten te krijgen.

Kan iemand dit wat duidelijker maken? Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 18 nov 2017 20:03

Je C4 dit moet van de curator komen, maar je loon die je nog moet zal via de vakbond van een sociaal fond komen !

Dit kan nog een tijdje duren.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Loon”