warrantenplan

arnevt
Topic Starter
Berichten: 6

warrantenplan

#1 , 26 okt 2017 08:46

Hey,

deze week voor de eerste keer gebruik kunnen maken van het warrantenplan bij mijn werkgever, incl de nodig slides met uitleg.

Er is echter 1 ding dat ik niet kan vatten, en waar ik geen deftige uitleg bij kan loskrijgen. Er is sprake van "na 60 dagen is er vaa berekening op loon". Wat houden ze daar dan precies af? is dat die 53% BV?

wil dat dan zeggen dat er bij verkoop van de warrants er buiten beurstax niets meer gaat afgehouden worden?

In mijn slides is er ook sprake van "verkoop binnen de 10 dagen = na 60 dagen vaa op loonfiche". Wat is er zo magisch aan die 10 dagen? Is er daarna een andere berekening?

thx
Arne

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mcarma
Berichten: 34

#2 , 02 nov 2017 14:10

Bij warranten dient er geen RSZ betaald te worden en is het daarom dus wat voordeliger. Je krijgt een bepaald bedrag in warranten die je minstens 1 dag (of soms 2) moet bijhouden en waar je dan nadien belastingen op dient te betalen, a rato uw hoogste schijf maar denk dat ze idd meestal die 53% nemen.
Dit wil dus zeggen dat als je voor 1000 euro warranten krijgt, en je ze binnen de tien dagen verkoopt, je dus eerst 1000 euro krijgt (stel dat koers gelijk bljft) en er nadien van je loon de belastingen worden afgehouden, het VAA waar je over spreekt. Waarom ze bij u focussen op die 10 dagen kan ik niet zeggen, maar het is wel zo dat je die belastingen binnen een bepaalde tijd dient te betalen, en als je dus uw warranten nog niet hebt verkocht, je dit zal moeten voorschieten (door afhouding loon).
Sommige warrantenplannen houden de belastingen ineens af van het bruto bedrag, er wordt dan geen 1000 euro uitgekeerd , maar dus 470 euro.
Afgehouden bedrag wordt doorgestort naar belastingen.
Hou wel rekening met het feit dat op warranten dus geen RSZ betaald wordt. Dit wil namelijk ook zeggen dat het niet bij uw pensioenopbouw geteld wordt. Mocht je dus nog niet aan het maximale loon zitten, is het soms toch beter om cash te nemen tov warranten, anders verlies je pensioen.

Reclame

Terug naar “Loon”