Berekening eindejaarspremie bij opname sociaal verlof?

Gebruiker21
Topic Starter
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

Berekening eindejaarspremie bij opname sociaal verlof?

#1 , 11 okt 2017 17:02

Ik moet in december 2 dagen sociaal verlof opnemen om met één van de kinderen naar het ziekenhuis te gaan. Ik zou echter ook nog de 2 dagen verlof kunnen opnemen die ik nog staan heb. Sociaal verlof is niet betaald, gewoon verlof wel.

Nu is mijn vraag: heeft deze keuze ook een invloed op de eindejaarspremie? Wordt deze berekend op het loon dat je in december gekregen hebt (wat dus minder zou zijn als ik sociaal verlof zou opnemen), of op het loon dat je "normaal gezien" in decemeber zou krijgen (worden dagen sociaal verlof hier dan gelijkgesteld aan gewerkte dagen voor deze berekening)?

Ik kan de paar dagen verlof die ik nog heb, ook nog gebruiken tijdens het herfstverlof bijvoorbeeld, maar dit hoeft daarom niet echt. Dus vanuit financieel oogpunt is verlof nemen voor die dagen ziekenhuis misschien interessanter, maar daarom wou ik ook wel eens weten of er ook nog eens een bijkomende invloed op het vakantiegeld zou zijn.

Ik zit in PC207, moest dit van belang zijn.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Topic Starter
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 17 okt 2017 10:04

Even dit berichtje naar boven shotten. Niemand hier de me daarop kan antwoorden? 'k Zal dan toch eens moeten navragen bij onze HR, precies ;).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Skoldt
Berichten: 159

#3 , 18 okt 2017 10:16

Familiaal verlof/sociaal verlof is een rsz-gelijkgestelde dag en deze wordt, ondanks geen loon, gelijkgesteld met een effectief gepresteerde dag.
M.a.w deze dagen hebben (voor zover ze de 10 dagen per jaar niet overschrijden) geen effect op de eindejaarspremie, noch op vakantiegeld.

Reclame

Gebruiker21
Topic Starter
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#4 , 18 okt 2017 10:59

Ik wou net het antwoord van onze HR dienst hier plaatsen voor de geïnteresseerden, maar je was me voor. Ik kreeg van hen inderdaad net hetzelfde antwoord. Toch bedankt voor de moeite, Skoldt!
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Loon”