ADV-dagen van interim naar vast

Saar_
Topic Starter
Berichten: 67

ADV-dagen van interim naar vast

#1 , 09 okt 2017 10:20

Beste,


Ik werk in een 40-uren week en krijg zo iedere week 2 uren recup. Ik ben sinds oktober vast in dienst en daarvoor was ik bij hetzelfde bedrijf werkzaam via interim. Ik heb echter niet al mijn ADV-dagen opgenomen en ging er eigenlijk van uit dat deze dan zouden uitbetaald worden aangezien dit toch gepresteerde uren zijn. Volgens mijn interim ben ik deze dagen echter kwijt. Klopt dit?


Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 09 okt 2017 10:29

Ja, u nieuwe werkgever moet deze niet betalen, je heeft gewerkt voor de interim en het is zij die je de dagen moeten betalen.

Je kan toch niet verlangen dat je huidige werkgever je 2 maal moet betalen voor het zelfde werk.
één maal via je interim en éénmaal rechtstreeks aan u.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Saar_
Topic Starter
Berichten: 67

#3 , 09 okt 2017 10:37

Nee, tuurlijk niet, maar de dagen bij interim worden uitbetaald bij opname. Aangezien deze niet opgenomen werden, zeggen zij nu dat ik deze dagen kwijt ben.

Dus ik word helemaal niet betaald voor deze dagen.

Reclame

Saar_
Topic Starter
Berichten: 67

#4 , 09 okt 2017 10:51

Mag weg, interim heeft te kennen gegeven zich vergist te hebben en ik krijg deze dagen inderdaad uitbetaald. Case closed dus :)

Terug naar “Loon”