Belastingen

Uriah1a
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Belastingen

#1 , 06 okt 2017 14:04

Ik heb een zoon waarvan verleden jaar zijn handicap erkend is door de staat. Daardoor moet ik minder belastingen betalen en toen ik naar de belastingsdienst ging om mijn belastingsbrief te laten invullen, vertelde men mij dat ik daardoor ook minder kon afgehouden worden van mijn loon. Mijn vraag is nu: als ik dit vraag op mijn werk, gaat dit van invloed zijn op mijn belastingen volgend jaar.
Want als ik nu minder afgehouden zou worden maar ik moet daardoor weer meer belastingen betalen, ga ik het gewoon zo laten.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Milo72
Berichten: 1016

#2 , 06 okt 2017 14:13

Als je minder afgehouden wordt, krijg je minder terug (of moet je meer bijbetalen)
Als je meer afgehouden wordt, krijg je meer terug (of moet je minder bijbetalen). Toch logisch ?

Uiteindelijk is wat je afgehouden wordt op je loon een "voorschot" op je belastingen. Als je te veel afgehouden wordt, geef je eigenlijk de staat een renteloze lening op dat geld. Dus in tegenstelling tot wat veel mensen denken, is het beter om te moeten bijbetalen...

In jouw geval ga je op het einde van de rit minder belastingen betalen dan voorheen, ofwel door minder ingehouden te worden op je loon, ofwel door meer terug te krijgen / minder te moeten bijbetalen bij je belastingsafrekening, of een combinatie van beide.
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#3 , 06 okt 2017 17:00

Indien u op uw werk alles hetzelfde laat, zal uw belastingvermindering in één keer uitbetaald worden. Als je op je werk laat noteren dat je een gehandicapte zoon ten laste hebt, is dat een maandelijks gebeuren want u zal meer loon ontvangen.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 06 okt 2017 19:35

Het ene is het andere niet !

Ik woon bij mijn jongste zoon en die heeft dit nooit medegedeeld aan zijn werkgever waar door hij jaarlijks een 2500€ terug krijgt van de belastingen, hij vind dit een mooi spaar potje eind van het jaar.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Oude Belg
Berichten: 3192

#5 , 07 okt 2017 20:23

Het ene is het andere niet !

Ik woon bij mijn jongste zoon en die heeft dit nooit medegedeeld aan zijn werkgever waar door hij jaarlijks een 2500€ terug krijgt van de belastingen, hij vind dit een mooi spaar potje eind van het jaar.
Het ene is het andere niet ! Dat is geen spaarpotje, het is de terugbetaling van de renteloze lening die u aan vadertje staat hebt gegeven. Na een tweetal jaar krijgt u uw eigen geld zonder interest terug.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#6 , 07 okt 2017 20:29

En nu de rente zo hoog staat !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

jefke007
Berichten: 1812

#7 , 07 okt 2017 23:01

Het ene is het andere niet !

Ik woon bij mijn jongste zoon en die heeft dit nooit medegedeeld aan zijn werkgever waar door hij jaarlijks een 2500€ terug krijgt van de belastingen, hij vind dit een mooi spaar potje eind van het jaar.

Als u plus 65 bent, dan zal het ten laste nemen van een ouder nooit 2500 euro verschil maken, wel ongeveer 750 euro ( indien mindervalide ouder dan is het maal 2 )

jefke007
Berichten: 1812

#8 , 07 okt 2017 23:01

Het ene is het andere niet !

Ik woon bij mijn jongste zoon en die heeft dit nooit medegedeeld aan zijn werkgever waar door hij jaarlijks een 2500€ terug krijgt van de belastingen, hij vind dit een mooi spaar potje eind van het jaar.

Als u plus 65 bent, dan zal het ten laste nemen van een ouder nooit 2500 euro verschil maken, wel ongeveer 750 euro ( indien mindervalide ouder dan is het maal 2 )

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#9 , 07 okt 2017 23:08

Raar, ik zal morgen eens naar fod financien schrijven dat ze fout zijn, dat men het op het JF heeft geschreven.

Als ik de 145€ vermindering van de grondlasten mee reken is het zelfs iets meer dan 2500€ jefke.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Loon”