Commissie bij ontslag

niccoa6
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Commissie bij ontslag

#1 , 03 okt 2017 14:04

Beste

Ik heb bij mijn huidige werkgever mijn ontslag ingediend.
Ik heb nog verschillende leveringen in de backlog staan waar ik nog geen commissie op heb mogen ontvangen.
Nu ik over 4 weken weg ben bij dit bedrijf en de leveringen pas later plaatsvinden zou ik dus slechts 50% van mijn commissie krijgen.
Is dit wettelijk gezien toegelaten? Ik kan deze voorwaarden ook nergens terug vinden in mijn contract of arbeidsreglement.

Alvast bedankt voor uw reactie.

Met vriendelijke groeten

Nicco Araldi

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 03 okt 2017 17:05

Misschien gaat men er van uit dat een klant nog steeds kan annuleren zolang de levering niet gebeurd is (al dan niet mits betaling schadevergoeding), dus die inkomsten niet 100% zeker zijn?

Er zou toch iets moeten terug te vinden zijn in uw contract of arbeidsreglement? Eventueel ergens een aanvulling op het arbeidsreglement? Kan je niet navragen of je de regeling rond commissieloon kan inkijken?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Loon”