[Grensarbeid] Gemeentebelasting

Ex-grensarbeider
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

[Grensarbeid] Gemeentebelasting

#1 , 02 okt 2017 13:34

Hallo allemaal,

Ik hoop dat iemand mij meer duidelijkheid kan verschaffen. Ik zal ook op zoek moeten naar een jurist om dit voor te leggen maar wil alvast wat informatie inwinnen.

In 2015 en 2016 heb ik gewerkt in Brussel. Ik woonde in Nederland en was dus een grensarbeider. Een paar weken geleden kreeg ik eindelijk bericht van de Belgische Belastingdienst over mijn belastingen van Aangiftejaar 2016. Ik moet helaas bijna 4000 euro extra betalen. Een deel wat mijn ex-werkgever blijkbaar te weinig heeft ingehouden en 7% opcentimen... Vooral dat laatste is zuur.

Ik heb in 2015 de Personeelsafdeling gericht gevraagd of ik rekening moest houden met de gemeentebelastingen aangezien ik daar iets over had gelezen online... "Nee beste Ex-Grensarbeider, wij hebben alles geregeld je hoeft dat niet te betalen" Nou mooi wel dus. Gelukkig heb ik deze mail toentertijd naar mijn privé mail doorgestuurd.

Nu is mijn vraag tweeledig:

- In 2016 is een verbrekingsvergoeding betaald gekregen door mijn ex-werkgever en zijn vakantiegelden etc uitbetaald. Mijn jaarinkomen was daardoor beduidend hoger dan in 2015. Moet ik ook over een verbrekingsvergoeding en vakantiegelden die opcentimen betalen?

- Hoe sterk zou ik staan, met de E-Mail van de Personeelsafdeling, om mijn ex-werkgever hiervoor aansprakelijk te stellen en de kosten op hun te verhalen?


Alvast bedankt voor eventuele reacties,

een Ex-Grensarbeider welke blij is nu weer enkel in NL te werken.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Terug naar “Loon”