Ten laste of niet

CissyB
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Ten laste of niet

#1 , 01 okt 2017 22:21

Beste ik heb een vraagje,

Ik ben net ontslagen geworden (tijdens IBO-opleiding voor de duidelijkheid)
Maar ik ben momenteel zwanger , 9 weken ver. Nu werk zoeken gaat heel erg moeilijk zijn aangezien ik bijna verplicht ben van het te melden en ze dan niemand meer aannemen. Ik heb geen recht op dop dus zou het niet beter zijn voor mij als huisvrouw te zetten en mijn vriend mij 'ten laste' te nemen ?
We zijn wettelijk samenwonend en hij verdiend bruto 1900€/maand met 1 kind al ten latste.

Wat zou ik het beste doen ?
mij 'te laste' laten nemen of blijven proberen interims afschuimen op zoek naar werk ?
(zowieso na de bevalling wil ik terug gaan werken)

Alavst bedankt

(hopelijk heb ik het goed uitgelegd mijn situatie)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Jabbe
Berichten: 586

#2 , 02 okt 2017 14:40

Hebt u al met uw IBO-consulent gepraat over uw situatie?

CissyB
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 02 okt 2017 16:10

Ja al gedaan maar ze kon niks voor mij doen, twas van teken hier je ibo word stopgezegd , fijne dag nog, dus daar had ik niet veel aan

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 02 okt 2017 16:19

Wie gaat je vast aanwerven, als zwangere vrouw ?

Ik denk dat je nu best alle interims afschuimen, voor zo ver je kan en misschien genoeg dagen heeft voor dan op ziekenkas te kunnen, zieken dagen tellen mee voor latere werkloosheid te kunnen genieten.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#5 , 02 okt 2017 20:46



Wat zou ik het beste doen ?
mij 'te laste' laten nemen of blijven proberen interims afschuimen op zoek naar werk ?
(hoe) had je uw werkgever op de hoogte gebracht dat je zwanger was?

uw partner ten laste nemen gaat niet, je kan wel gebruik maken van het huwelijksquotient
heb je dit jaar al meer dan 10 000€ bruto verdiend zal het u niks opleveren.

zwangerschap mag je verzwijgen
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

CissyB
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#6 , 02 okt 2017 21:31



Wat zou ik het beste doen ?
mij 'te laste' laten nemen of blijven proberen interims afschuimen op zoek naar werk ?
(hoe) had je uw werkgever op de hoogte gebracht dat je zwanger was?

uw partner ten laste nemen gaat niet, je kan wel gebruik maken van het huwelijksquotient
heb je dit jaar al meer dan 10 000€ bruto verdiend zal het u niks opleveren.

zwangerschap mag je verzwijgen
Werkgever was zo op de hoogte gebracht omdat ik nog niet bij gynecoloog was geweest, dit zodat ik dag vrij kreeg om te kunnen gaan.
Ik heb dit jaar 3 maand gewerkt via ibo en officieel werkloos blijven staan, ook het jaar ervoor niet gewerkt en het jaar daarvoor ook niet (vanwege cursus en eerdere zwangerschap)
zwangerschap hebben ze mij vertelt ben je verplicht te vermelden zodra je 3 maand ver bent en dit ben ik bijna

mvg
cissy

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#7 , 03 okt 2017 10:20


Werkgever was zo op de hoogte gebracht omdat ik nog niet bij gynecoloog was geweest
zwangerschap altijd melden via aangetekend schrijven.
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

CissyB
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#8 , 04 okt 2017 14:33


Werkgever was zo op de hoogte gebracht omdat ik nog niet bij gynecoloog was geweest
zwangerschap altijd melden via aangetekend schrijven.
beste dereden
Het is nu telaat, en kon het nog niet aangetekend melden, en officieel waren hun mijn werkgever niet vanwege het ibo contract stond ik nog steeds ingeschreven als werkzoekende, ik vraag eerder af wat het beste om te doen is, het huwelsqutient nemen of toch proberen werk zoeken aangezien ik over 2 weken verplicht ben te melden dat ik zwanger ben
mvg
cissy

Terug naar “Loon”