Gewaarborgd loon Interim

Tes1989
Topic Starter
Berichten: 15
Juridisch actief: Nee

Gewaarborgd loon Interim

#1 , 25 sep 2017 20:02

Begin september ben ik ziek naar huis gegaan tijdens de werkuren, de dag nadien ben ik ook thuisgebleven met een doktersbriefje.
Bij het bekijken van mijn loonbrief blijkt dat de volledige ziektedag niet uitbetaald is, maar wel de 3 uren die ik (ziek) vroeger naar huis ben gegaan.

Het interimkantoor heeft voor deze niet-betaling als reden dat ik niet genoeg anciënniteit heb.
Ik heb in augustus 1 week jaarlijks verlof gehad.
Maar op mijn loonbrieven (die dus uitgaan van het interimkantoor) staat effectief zwart op wit dat ik in dienst ben sinds 2/11/2016.



Voor mij lijkt dit dus niet logisch? Wat denkt u hiervan?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 25 sep 2017 20:07

Hoe werk je met interim ?

Dag, week of maand contracten ???
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Tes1989
Topic Starter
Berichten: 15
Juridisch actief: Nee

#3 , 25 sep 2017 20:33

Ik werk als interim. Ik werk met weekcontracten.

Reclame

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#4 , 27 sep 2017 00:20


Ik heb in augustus 1 week jaarlijks verlof gehad.
die 1 week verlof onderbreekt uw ancienniteit niet

24/7/1987
Art. 13. Voor de toepassing van de bepalingen van de wetten en overeenkomsten die steunen op de anciënniteit van de werknemer in de onderneming, dient rekening te worden gehouden met de periodes van activiteit van de uitzendkracht bij het uitzendbureau die alleen zijn onderbroken :
1° ofwel door periode van schorsing van de uitvoering der overeenkomst waarvoor de uitzendkracht onderworpen bleef aan de sociale zekerheid, voor zover hij tijdens die periodes niet bij een andere werkgever tewerkgesteld is geweest;
ofwel door periodes van inactiviteit van één week of minder.
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Tes1989
Topic Starter
Berichten: 15
Juridisch actief: Nee

#5 , 27 sep 2017 18:45

Hartelijk dank. Het interimkantoor is met een oplossing gekomen. Dus bij deze krijg ik mijn dag ziekte uitbetaald.

Terug naar “Loon”