Zelfstandige in bijberoep of hoofdberoep?

sappaper
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Zelfstandige in bijberoep of hoofdberoep?

#1 , 05 sep 2017 11:55

Ik sta voor een klein dilemma. Ik ben actief in de dienstensector en verdien parttime €2200 bruto/maand. Nu krijg ik de kans om in bijberoep als zelfstandig consultant te werken in een andere firma, tegen een tarief van €450/dag, 2 dagen/week. Dit zou snel omgerekend gaan om 8 dagen = €3600/maand.

1. Hoeveel houd ik effectief maandelijks over, uitgaande van mijn inkomsten in hoofdberoep en bijberoep? Ik heb zeer weinig kosten, hooguit €300-400/maand.
2. Wat ben ik, met een maandomzet van €3500-3600/maand als zelfstandige in bijberoep (eenmanszaak) kwijt?

Een andere optie is dat ik als zelfstandige in hoofdberoep werk tegen hetzelfde dagtarief. Op dit moment heb ik een aanbod voor 4 dagen/week. Dit zou snel omgerekend gaan om circa 16 dagen/maand (zonder rekening te houden met feestdagen en dergelijke): €7200/maand omzet te factureren.

Wat is voor mij de voordeligste optie, m.a.w. waar houd ik financeel het meeste van over (als zelfstandige in bijberoep of hoofdberoep)?

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Terug naar “Loon”