Gewaarborgd loon

Vieneke
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Gewaarborgd loon

#1 , 29 aug 2017 16:33

Wie kan mij helpen???
Na mijn bevallingsverlof heb ik een maand ziekenkas gekregen van de huisarts omdat ik er onderdoor ging.
Hierna ben ik terug gaan werken in de hoop dat het me beter ging gaan.
Na 2 weken ben ik terug thuis gebleven. Hier heeft mijn werkgever een controle arts gestuurd wat natuurlijk zijn volste recht is.
Ik heb de arts gemist en op het papier stond dat in overleg met de werkgever in niet terug op controle moest.
Krijg vandaag een aangetekend schrijven waarin staat dat mijn gewaarborgd loon word ingehouden :-(
Ik heb nooit eerder een arbeidsreglement getekend of gelezen dus weet ook niet wat mijn rechten en plichten zijn...
op mijn ziekenbriefje staat dat ik het huis mag verlaten...

WIe kan mij hier aub in verder helpen

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 29 aug 2017 16:43

In veel arbeidsreglementen staat dat als men ziek is, je tussen xx uur en xx uur thuis moet zijn voor de controlearts, ook als je het huis mag verlaten.

Als u het arbeidsreglement nog niet gelezen heeft dan kennen wij dit ook niet.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Blaatpraat
Berichten: 3793

#3 , 30 aug 2017 11:37

Heb je effectief papieren waarop staat dat je niet op controle moest bij de arts, liefst ondertekend door die arts?

Reclame

Terug naar “Loon”