Terugbetaling RSZ

michael496
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Terugbetaling RSZ

#1 , 28 aug 2017 11:56

Hallo,

Heeft er iemand ervaring met de terugbetalingstermijn bij tegoeden bij de RSZ?

Begin juli bleken wij voor 2600 € aan creditnota's te hebben bij ons sociaal bureau. Ik heb hen toen vriendelijk gevraagd om deze te verwerken in de factuur van juli voor de lonen van juni. Dit hebben ze gedaan, echter een kleine 1400 € konden ze niet verwerken, omdat de RSZ dit dient terug te storten.

Op 7 juli heeft de boekhouding van sociaal bureau hen een e-mail gestuurd met de melding hiervan. Begin augustus stond dit nog niet op onze rekening, dus hebben zij dan telefonisch de RSZ gebeld. De RSZ heeft hen toen gezegd dat dit in de 2de week van augustus zou gestort worden. Vorige week stond dit nog altijd niet op onze rekening, dus heb ik ze dinsdag zelf een e-mail gestuurd. Tot op heden heb ik nog geen antwoord gekregen.

De factuur van augustus hebben wij intussen vereffend tot aan het bedrag van het tegoed bij de RSZ, waar wij dus op zitten te wachten :).

Alvast bedankt voor eventuele antwoorden!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 28 aug 2017 12:24

Als de betalingen van de rsz lopen via het sociaal secretariaat dan is dit ook via hun dat het terug betaald word.

Zij mogen bij hun betaling rsz van u, de krediet nota's aftrekken van het verschuldigd bedrag.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Loon”