Interim betaald niet uit, dan te weinig. Aangetekend? En dan?

Jones
Topic Starter
Berichten: 61

Interim betaald niet uit, dan te weinig. Aangetekend? En dan?

#1 , 25 aug 2017 19:46

Beste,

Ik las hier een aantal topics waarin de interim niet betaald enz... en er geadvsieerd werd om hen een aangetekend schrijven op te sturen.

Nu ben ik al sinds 1 augustus gestopt bij interim X. Ben al 2 keer langsgeweest, meerdere keren getelefoneerd en meerdere emails.

Ik heb zonet ook een klacht ingediend bij sociale inspectie.

Kan ik nog iets doen? Ik lees om een aangetekende brief op ge sturen?

Met wat juist? En hoe juist? Een termijn?

En dan? Na de termijn wat?

Het ging om 1 dag overuren + 2 overuren + 1 inhaalrustdag (van de dag overuren).

Dus in totaal bruto +/- 250 euro.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 25 aug 2017 19:52

Die mensen zullen je betalen begin september
Augustus is nog niet gedaan

Wat hoop je te bereiken met de sociale inspectie ??
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Jones
Topic Starter
Berichten: 61

#3 , 26 aug 2017 12:58

Ik had gelezen op dit forum dat er normaal 7 dagen later het loon wordt gestort.

Ik had op dit forum ook gelezen (bij een gelijkaardige vraag) om de sociale inspectie te contacteren?

De overuren dateren van midden juli. Wat is een acceptabel termijn aangezien de interim elke keer zelf zegt dat ze nog geen antwoord hebben van de werkgever terwijl ik gewoon was gaan werken (en terwijl ik het contractje had getekend en ook mijn weekend heb opgeofferd om over te werken).

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 26 aug 2017 14:05

Het loon moet einde maand en 7 werkdagen worden gestort
Je versneld niks door de sociale inspectie te sturen en je zal ook nooit nog een job je kunnen krijgen bij dit interim
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Jones
Topic Starter
Berichten: 61

#5 , 26 aug 2017 16:44

Ok. Ik heb achteraf nog de keuze om dit anoniem af te laten handelen bij de sociale inspectie, maar ik verkies ervoor om dit niet anoniem te doen.

Denk ook niet dat ik op een zwarte lijst kom omdat ik mijn geld eis. De persoon die hier verantwoordelijk voor is zal eerder op het matje worden geroepen als het zover komt (wat ik niet verwacht).

Hoe lang zou je dit laten aanslepen? Zou je nu nog een aangetekend schrijven verzenden? Naar het kantoor zelf of hoofdkantoor? En wat zou er in moeten staan?

En hoe lang zou je wachten na de aangetekende brief? Wat zou je doen?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#6 , 26 aug 2017 20:34

Als het donderdag 5 september het niet op u rekening staat verstuur dan een aangetekende zending, en dan kan je naar je vakbond gaan voor verder de rechtbank.

En denk eens na anoniem voor u persoonlijk loon naar de arbeidsinspectie ???, dit zal wel zeer anoniem zijn hé.

Normaal zijn de interims gekend voor hun correcte betalingen.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#7 , 27 aug 2017 09:10

Denk niet dat je dan nog veel via interim zal werken. Die kennen immers elkaar en spreken met elkaar. Daarom moet je nog niet op een zwarte lijst staan.
Blijkbaar nogal een groentje in de werkwereld.

Jones
Topic Starter
Berichten: 61

#8 , 31 aug 2017 06:58

Ik vind dat niet realistisch dat ze zich gaan focussen om 1 persoon buiten 'het systeem' te houden. Ik vind het ook niet realistisch dat de interims onderling gaan overleggen (zeker omdat ik zelf ook mensen ken die in andere interims werken)... Diegene die hier dan verantwoordelijk voor is en dan door de mand valt zal dan zwaar boeten... Verder vind ik dit gewoon bangmakerij op kindjesniveau.

Voor mij persoonlijk; Ik wil gewoon een correcte uitbetaling. En als ik verder geen werk krijg van hun dan val ik op de uitkering.

Als je beiden tegen over elkaar afweegt dan is hun risico vele malen groter tov mijzelf.

@denlowie: ik kreeg deze week te horen dat mijn overuren niet gerecupereerd kunnen worden.

Ik lees op vacature.com en Jobat.be namelijk dat je recht hebt op recup., maar ik vind geen wettelijke tekst. Kan iemand mij hiernaar linken? Zou ik zeker wel appreciëren.
En denk eens na anoniem voor u persoonlijk loon naar de arbeidsinspectie ???, dit zal wel zeer anoniem zijn hé.
Daar heb je een punt. Ik denk dat (de inspectie) uw naam dan anoniem houdt tov de interim. Maar van mij mogen ze mijn naam gerust vermelden (zoals eerder vermeld).

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#9 , 31 aug 2017 10:03

Het loon moet einde maand en 7 werkdagen worden gestort
uw advies klopt in dit geval niet
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#10 , 31 aug 2017 10:14

Het loon moet einde maand en 7 werkdagen worden gestort
uw advies klopt in dit geval niet
Kan niet kloppen, want het interim wil ze sowieso niet uitbetalen, het fijne van de zaak weet je hier nooit op een forum.

Zijn er wel over uren ??, interims staan bekend als correcte betalers.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#11 , 31 aug 2017 11:27

Het loon moet einde maand en 7 werkdagen worden gestort
uw advies klopt in dit geval niet
Kan niet kloppen, want het interim wil ze sowieso niet uitbetalen, het fijne van de zaak weet je hier nooit op een forum.

Zijn er wel over uren ??, interims staan bekend als correcte betalers.
wat heeft dit te maken met binnen welke termijn een werkgever moet betalen?

het is niet na "einde maand" maar de vierde of zevende werkdag na de periode waarop het loon betrekking heeft. aangezien interims met weekcontracten werken is het niet na einde maand maar na einde week

art 9 loonbeschermingswet
Bij ontstentenis van een collectieve arbeidsovereenkomst, moet het loon worden uitbetaald op de tijdstippen en binnen de termijnen die zijn vastgesteld in het arbeidsreglement of in enig ander vigerend reglement; de bepalingen van deze reglementen mogen de datum van uitbetaling van het loon niet later vaststellen dan de zevende werkdag na de arbeidsperiode waarover de uitbetaling geschiedt.
Bij ontstentenis van een collectieve arbeidsovereenkomst of van bepalingen in het arbeidsreglement of in enig ander vigerend reglement, moet het loon uiterlijk worden uitbetaald op de vierde werkdag na de arbeidsperiode waarvoor de uitbetaling geschiedt
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#12 , 31 aug 2017 11:32

de reden het is goed man, dit is zo en dit wist ik ook, maar praktisch is het soms wel anders.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Loon”