Studentenjob vakantiedag loon

Seeder
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Studentenjob vakantiedag loon

#1 , 24 aug 2017 16:52

Hallo,

Ik heb van 24 juli tot 11 augustus ononderbroken gewerkt. (15 werkdagen)
Hierbij heb ik 4 contracten getekend:
- 24 juli tot en met 28 juli
- 31 juli
- 1 augustus tot en met 4 augustus
- 7 augustus tot en met 11 augustus

Op mysocialsecurity (https://www.mysocialsecurity.be/student ... antie.html) lees ik het volgende:
Heb je 15 dagen tot een maand zonder onderbreking gewerkt? Dan moet je werkgever je loon betalen voor de feestdagen die vallen tijdens de 14 dagen die volgen op het einde van het contract of de tewerkstellingsperiode.
Aangezien 14 augustus (O.L.V. Hemelvaart) binnen de 14 dagen na de afloop van de werkperiode valt, neem ik aan dat ik recht heb op de uitbetaling van deze feestdag. Kan iemand mij bevestigen dat ik recht heb op de uitbetaling van deze feestdag?

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 25 aug 2017 11:04

Ik vermoed van niet: in de weekends stond je blijkbaar niet onder contract, en ik betwijfel of dit dus als ononderbroken telt.

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#3 , 25 aug 2017 11:19

Ik vermoed van niet: in de weekends stond je blijkbaar niet onder contract, en ik betwijfel of dit dus als ononderbroken telt.
kb 18-4-1974
Art. 14. > (De werkgever blijft gehouden tot betaling van :
1° het loon voor één feestdag die valt in de periode van veertien dagen die volgt op het einde van de arbeidsovereenkomst of van de verrichting van de arbeid, voor zover de werknemer, zonder onderbreking die aan hem is toe te schrijven, gedurende een periode van vijftien dagen tot één maand in dienst van de onderneming is gebleven;
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Reclame

Terug naar “Loon”