verrekening vakantiegeld arbeider naar bediende

Laura33
Topic Starter
Berichten: 100

verrekening vakantiegeld arbeider naar bediende

#1 , 25 jul 2017 08:53

Ik ben in februari dit jaar veranderd van arbeider naar bediende.
Vorig jaar als arbeider gewerkt en heb dus in mei mijn vakantiegeld gekregen als arbeider.
Op moment van overschakeling van arbeider naar bediende had ik nog al mijn vakantiedagen staan (20).
Ze hebben nu een verrekening gedaan, maar ze hebben 2 inhoudingen gedaan, eentje een zogezegde negatieve saldo van 725 EUR en dan nog een 1450 EUR. Vorige week kreeg ik een mail van HR dan ze de inhoudingen zullen splitsen zodat ik twee keer 725 EUR zal moeten missen, zo ver was ik nog mee, maar nu zie ik dat ze nog eens 1450 EUR hebben ingehouden.

Kan dit kloppen? Dat ik uiteindelijk 725 x 2 = 1450 EUR en dan nog eens 1450 EUR  2.900 EUR zal moeten inleveren omdat ik van arbeider naar bediende ben overgestapt?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#2 , 25 jul 2017 09:27



Kan dit kloppen? Dat ik uiteindelijk 725 x 2 = 1450 EUR en dan nog eens 1450 EUR  2.900 EUR zal moeten inleveren omdat ik van arbeider naar bediende ben overgestapt?
hoeveel verlofgeld heb je ontvangen in mei?
verdien je als bediende meer dan als arbeider
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Laura33
Topic Starter
Berichten: 100

#3 , 25 jul 2017 09:37



Kan dit kloppen? Dat ik uiteindelijk 725 x 2 = 1450 EUR en dan nog eens 1450 EUR  2.900 EUR zal moeten inleveren omdat ik van arbeider naar bediende ben overgestapt?
hoeveel verlofgeld heb je ontvangen in mei?
verdien je als bediende meer dan als arbeider

Ik verdien als bediende iets meer dan als arbeider.
In mei heb ik meer dan 5.000 EUR vakantiegeld ontvangen, maar ik heb hiervoor toch gewerkt vorig jaar als arbeider…

Reclame

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#4 , 25 jul 2017 09:50



Kan dit kloppen? Dat ik uiteindelijk 725 x 2 = 1450 EUR en dan nog eens 1450 EUR  2.900 EUR zal moeten inleveren omdat ik van arbeider naar bediende ben overgestapt?
hoeveel verlofgeld heb je ontvangen in mei?
verdien je als bediende meer dan als arbeider

Ik verdien als bediende iets meer dan als arbeider.
In mei heb ik meer dan 5.000 EUR vakantiegeld ontvangen, maar ik heb hiervoor toch gewerkt vorig jaar als arbeider…
dit is een regularisatie men trekt af en betaald terug als je verlof neemt, wel mogen ze niet meer aftrekken dan hetgeen je als arbeider hebt verdiend

het verlofgeld bestaat ruw gezien uit 8% enkel en 6% dubbel, als je die 5000 deelt door 14 en dat maal 8 doet kom je op 2857 dus die 2900 kan wel kloppen. en gezien u nu meer verdiend ga je aan deze regularisatie uiteindelijk winst maken
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

WendyP1979
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#5 , 03 aug 2017 22:03

Bij mij ook iets heel bizars gebeurd .

ik ben dus ook veranderd van werk van arbeider naar bediende.

In juni kreeg ik mijn vakantiegeld nog van de vorige werkgever incl 17 verlofdagen

deze maand had ik 150 uren gewerkt en zag ik als loon 415euro ... Ik ging direct en vraag bij de werkgever en die sprak me aan dat mijn vakantiegeld daarin word berekend ... 1 ik heb wel effectief 150 uren gewerkt en geen verlof opgenomen ... dus dat wil zeggen dat ik een maand voor NIKS heb gewerkt bij mijn huidige werkgever omdat ik toch vakantiegeld gekregen heb ... wat gebeurd er dan nog met de te opnemen 17 dagen ?? zijn die dan ook nog eens onbetaald of dan wel betaald door de nieuwe werkgever ?? het enige erge eraan vind ik dat ik vorige maand 150 uren gewerkt heb voor de lol ...

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#6 , 04 aug 2017 05:20

wat gebeurd er dan nog met de te opnemen 17 dagen ?? zijn die dan ook nog eens onbetaald of dan wel betaald door de nieuwe werkgever ??
betaald
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Terug naar “Loon”