Ecocheques nieuwe werkgever

Blaatpraat
Topic Starter
Berichten: 3793

Ecocheques nieuwe werkgever

#1 , 19 jul 2017 18:26

In januari dit jaar ben ik veranderd van WG.
Uitbetaling loon van januari + vooruitbetaling enkelvoudig en dubbel vakantiegeld gekregen, allemaal in orde.

Nu dacht ik te herinneren dat je, als je hier volgens je PC recht op had, ook ecocheques moest krijgen (pro rata weliswaar dan).
Vandaag heb ik bericht gekregen van een vorige collega dat mijn vorige baas deze vandaag uitgedeeld heeft.
Op vraag wanneer ik deze zou krijgen, werd geantwoord dat hij hiervoor niet verplicht is, en dat ik mij hiervoor moet wenden tot mijn huidige werkgever, aangezien hij alles in januari uitbetaald zou hebben.

Mijn vraag is simpel: klopt het wat ik tot op heden vernomen heb dat ik effectief naar mijn vorige werkgever moet gaan hiervoor? Of klopt zijn redenatie dat ik hiervoor bij mijn huidige werkgever moet zijn (die geen ecocheques geeft als extra voordeel voor de duidelijkheid)?
Of mijn uitbetaling van januari staat er niets vermeld hierover.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#2 , 19 jul 2017 18:53

werd geantwoord dat hij hiervoor niet verplicht is,
HOOFDSTUK V -
cao 98 WIJZE VAN BEREKENING VAN HET AANTAL AAN DE WERKNEMERS TOE TE
KENNEN ECOCHEQUES
Artikel 6 § 1.
Voor de werknemers die in de loop van
het betreffende kalenderjaar in dienst zijn getreden van de werkgever of hem hebben verlaten, gebeurt de berekening van het aantal aan hen toe te kennen ecocheques op zijn minst pro rata temporis van de periodes gedurende welke zij op basis van een arbeidsovereenkomst bij die werkgever waren tewerkgesteld tijdens het betreffende kalenderjaar.
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Blaatpraat
Topic Starter
Berichten: 3793

#3 , 19 jul 2017 18:59

Goed, ik heb nu de bevestiging dat het klopt, en weet nu ook exact waar ik het kan terugvinden.
Nu weet ik tenminste dat ik hiermee kan doorgaan... Waarvoor dank!

Reclame

Terug naar “Loon”