Zwanger als interim

modi92
Topic Starter
Berichten: 19

Zwanger als interim

#1 , 23 mei 2017 08:55

Hallo,

Ik ben momenteel 17 weken zwanger.
Ik werk al 2,5j in hetzelfde bedrijf door middel van Interim contracten (dag of weekcontracten)

Zowel het interimkantoor als het bedrijf is op de hoogte van de zwangerschap.
Aangezien ik moet heffen en tillen mag ik daar werken tot max 24 weken.
Dit komt precies uit met het moment dat ik 3 weken in verlof zou gaan.
Na mijn verlof zou ik dus sowieso niet meer aan de slag kunnen in dit bedrijf...

Daar hebben ze mij verteld dat de interim dan verplicht is om mij ander werk te zoeken, klopt dit​?

Aangezien ik bepaalde periodes veel heb moeten stempelen is mijn werkloosheidvergoeding ongeveer €20, dus zou ik echt graag nog werken na mijn 24w om toch meer te verdienen...

Als de interim geen werk meer vindt voor mij, hoe gaat het dan ivm uitkeringen en zwangerschapsverlof?
Want uw zwangerschapsuitkering wordt bepaald op uw vorig inkomen, maar is dit dan mijn loon of mijn stempelgeld​?

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#2 , 23 mei 2017 09:28

interim gaat al in de fout door u zolang te werk te stellen door middel van dag/weekcontracten, u heeft recht op een vast contract.

modi92
Topic Starter
Berichten: 19

#3 , 23 mei 2017 09:59

interim gaat al in de fout door u zolang te werk te stellen door middel van dag/weekcontracten, u heeft recht op een vast contract.
Die regel is veranderd en dat is niet meer verplicht.. vakbond heeft hiervoor al geïnformeerd...
Het bedrijf kan mij geen contract geven want er is geen werk genoeg...

Anders zou ik niet moeten stempelen he tussendoor...

Maar dat is dus helemaal de vraag niet...

Reclame

Blaatpraat
Berichten: 3793

#4 , 23 mei 2017 22:30

interim gaat al in de fout door u zolang te werk te stellen door middel van dag/weekcontracten, u heeft recht op een vast contract.
Die regel is veranderd en dat is niet meer verplicht.. vakbond heeft hiervoor al geïnformeerd...
Het bedrijf kan mij geen contract geven want er is geen werk genoeg...

Anders zou ik niet moeten stempelen he tussendoor...

Maar dat is dus helemaal de vraag niet...
Die regel is inderdaad veranderd... Naar wat Drone zei: meerdere opeenvolgende interimcontracten wordt gelijkgesteld aan een vast contract.
Tijd voor een andere vakbond, zou ik zeggen.
Vast contract met economische/tijdelijke werkloosheid zou dit dus zijn.
Nu, we hebben laatst in Pano gezien hoe het er tegenwoordig aan toe gaat in ons land op dit vlak... maar zolang niemand durft de eerste stap zetten om de wet te volgen, blijft men profiteren.

En dit is wel van belang in dit geval, want voor alles qua zwangerschap tov je werk, word je aanzien als een vaste medewerker in dat bedrijf.
Je hebt recht op bescherming, en eventueel vergoedingen.

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#5 , 23 mei 2017 22:38



Aangezien ik bepaalde periodes veel heb moeten stempelen is mijn werkloosheidvergoeding ongeveer €20, dus zou ik echt graag nog werken na mijn 24w om toch meer te verdienen...
welke leeftijdscategorie val je min 36, min 49 of 50+ en hoeveel dagen heb je juist gewerkt?
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

modi92
Topic Starter
Berichten: 19

#6 , 24 mei 2017 12:37



Aangezien ik bepaalde periodes veel heb moeten stempelen is mijn werkloosheidvergoeding ongeveer €20, dus zou ik echt graag nog werken na mijn 24w om toch meer te verdienen...
welke leeftijdscategorie val je min 36, min 49 of 50+ en hoeveel dagen heb je juist gewerkt?
Ik ben net 25 geworden, en bedoel je dit jaar of vorig jaar?
In 2016 heb ik 174 dagen gewerkt, allemaal in datzelfde bedrijf.

Alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door modi92 op 24 mei 2017 12:45, 1 keer totaal gewijzigd.

modi92
Topic Starter
Berichten: 19

#7 , 24 mei 2017 12:41

interim gaat al in de fout door u zolang te werk te stellen door middel van dag/weekcontracten, u heeft recht op een vast contract.
Die regel is veranderd en dat is niet meer verplicht.. vakbond heeft hiervoor al geïnformeerd...
Het bedrijf kan mij geen contract geven want er is geen werk genoeg...

Anders zou ik niet moeten stempelen he tussendoor...

Maar dat is dus helemaal de vraag niet...
Die regel is inderdaad veranderd... Naar wat Drone zei: meerdere opeenvolgende interimcontracten wordt gelijkgesteld aan een vast contract.
Tijd voor een andere vakbond, zou ik zeggen.
Vast contract met economische/tijdelijke werkloosheid zou dit dus zijn.
Nu, we hebben laatst in Pano gezien hoe het er tegenwoordig aan toe gaat in ons land op dit vlak... maar zolang niemand durft de eerste stap zetten om de wet te volgen, blijft men profiteren.

En dit is wel van belang in dit geval, want voor alles qua zwangerschap tov je werk, word je aanzien als een vaste medewerker in dat bedrijf.
Je hebt recht op bescherming, en eventueel vergoedingen.
Heb het aan alle vakbonden op mijn werk gevraagd en iedere keer zeggen ze hetzelfde...
Nu is er meer werk, tijdelijke vermeerdering...
Tussen oktober en april moet ik telkens 1 week stempelen en 1 week werken (de week van de vroege shift stempelen, late shift werken) want in de vroege shift is er zo goed als geen werk, zelf niet voor alle vaste medewerkers...

Zolang ze dit kunnen aantonen, zijn ze helemaal niet verplicht om mij een contract te geven... Ik ben een tijdelijk contract aangeboden in de andere ploeg maar aangezien mijn vriend ook in ploegen werkt en we elkaar zo niet meer zouden zien, heb ik dit geweigerd, dus vandaar dat ik ook niet 'moeilijk' doe dat ik geen contract krijg,
Ik wil gewoon weten wat ik na mijn 24 weken nog kan doen en hoe het zit met hoeveel ik ga verdienen tijdens mijn zwangerschapsverlof...

Terug naar “Loon”