Eindejaarspremie lager dan collega's

Ndr27
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Eindejaarspremie lager dan collega's

#1 , 12 mei 2017 14:22

Dag iedereen

Ik ben onlangs te weten gekomen dat mijn collega's die al even lang in dienst zijn bij mijn werkgever als ik een hogere eindejaarspremie krijgen.
Wij doen hetzelfde werk en even lange uren.
Ik werk in het filiaal in Beveren en kreeg jaarlijks tussen de 1150€ en 1250€ terwijl mijn collega's in andere filialen tussen de 1800€ en de 2000€ kregen.
Mijn verantwoordelijke zegt niet te weten hoe of waarom dit verschil er is.
Maar dit is toch een aanzienlijk verschil en al zeker aangezien ik al 4jaar te weinig zou krijgen telt dat wel op..

Dus mijn vraag waarom krijg ik minder en is het mogelijk om het bedrag dat ik de voorbije jaren niet heb gekregen alsnog zou kunnen krijgen?

Alvast bedankt en met vriendelijke groeten,

Nik

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 12 mei 2017 15:19

Onder welke PC werk je ?
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 12 mei 2017 16:01

Zij zullen beter gewerkt hebben zeker. Is die premie gekoppeld aan een functieneringsevaluatie? Mogelijks is hun loon hoger, en/of hebben ze meer dienstjaren.

Reclame

Blaatpraat
Berichten: 3791

#4 , 12 mei 2017 16:55

Meestal (niet altijd) is die premie gekoppeld aan je loon, waarbij er veel meer heffingen op zijn.
Misschien hebben die collega's beter onderhandeld en dus een hoger brutoloon?

Ndr27
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#5 , 12 mei 2017 18:08

Ik werk onder het PC302.
En sommige collega's werken minder lang als ik dus aan de dienstjaren kan het ook niet liggen..
En een hoger brutoloon onderhandeld hebben zou kunnen maar lijkt me weinig waarschijnlijk.
We kregen bij indiensttreding de keuze om een vast loon te hebben elke maand of op te splitsen in een gedeelte vast loon en een gedeelte commissie (hoe goed je filiaal draait)
En ik heb vast loon gekozen zoals een paar van mijn collega's dus dat kan het ook niet zijn.
Zou het kunnen zijn omdat we verdeeld zijn in verschillende vennootschappen?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#6 , 12 mei 2017 18:46

Dus je valt onder de horeca.

Het effectieve bedrag van de premie wordt vastgesteld naargelang de dagen effectieve aanwezigheid in de onderneming tijdens de referteperiode, die gelijkloopt met het kalenderjaar.

Per schijf van 21,666 dagen (5-dagenweek) effectieve aanwezigheid heeft men recht op 1/12 van het maximumbedrag.

Dit word niet uitbetaald door de werkgever in de horeca maar door het sociaalfonds
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Loon”