Doelstelling variabel loon niet tijdig gecommuniceerd

Wim D
Topic Starter
Berichten: 16

Doelstelling variabel loon niet tijdig gecommuniceerd

#1 , 16 apr 2017 11:26

Mijn arbeidsovereenkomst bevat een variabel loon ifv commerciële doelstelling op kwartaalbasis. Volgens het contract moeten deze jaarlijks tegen 28 februari gecommuniceerd worden. Echter, ze werden dit jaar weken later meegedeeld.

Ik las echter op http://www.elfri.be/variabel-loon-onder ... uitbetaald het volgende:
"Het niet vaststellen van de objectieven is een contractuele fout in hoofde van de werkgever (Arbh Brussel, 8 juni 2005, J.T.T. 2005, 365; Arbh. Brussel 21 maart 2008, AR 49673, niet gepubliceerd).
Mevrouw V. wordt dus door het niet vaststellen van doelstellingen geacht deze voorwaarde voor het bekomen van variabel loon te hebben nageleefd."

Lees ik het goed dat, als de doelstelling niet tijdig (zoals contractueel bepaald) gecommuniceerd wordt, de rechter stelt dat men er automatisch volledig recht op heeft?

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Terug naar “Loon”