loonfiche verschil van nettobedrag als bediende

Nadi Van Hove
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

loonfiche verschil van nettobedrag als bediende

#1 , 04 apr 2017 11:48

Hoe komt het dat er maandelijks een verschil van te betalen loon is op de loonfiche terwijl ik als bediende fulltime werk?
Het scheelt niet veel maar niet elke maand heb ik hetzelfde nettoloon?
Kan iemand hier een uitleg aan geven aub?

Bedankt

Nadi Van Hove

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 04 apr 2017 11:52

Is het bruto loon dezelfde ?

Heb je maaltijd cheques? want deze zijn volgens de gewerkte dagen dus kan er met dit reeds een verschil zijn.

Heb je reisvergoeding, je heeft maanden van 20 werkende dagen en je heeft er van 23 werkende dagen
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Blaatpraat
Berichten: 3793

#3 , 04 apr 2017 17:40

Wat ook nog kan, is dat de afhoudingen die moeten gebeuren niet-geldig valuta-technisch zijn (lees als: geen 2 cijfers na de komma, maar veel meer).
Voorbeeld: 1/3 van 10 euro.
In dit geval zou het 2 maanden 3,33 en 1 maand 3,34 zijn.

Bij mijn werkgever wordt dit alvast afgerond zodat het op jaarbasis correct is.

Zolang het brutoloon waarmee men de berekening begint correct is, is het waarschijnlijk wel in orde.

Reclame

puttemanp
Berichten: 613

#4 , 04 apr 2017 19:51

Wat ook nog kan is dat de reëel gepresteerde uren maandelijks doorgegeven worden. Afhankelijk van de maand zal je dan 19, 20 of 21 werkdagen hebben.

P.

jefke007
Berichten: 1812

#5 , 04 apr 2017 22:25

elk kwartaal moet er ook nog een afrekening met rsz gebeureN ( voornamelijk de bijzondere inhouding rsz of zoiets, zodat zeker de laatste maand van het kwartaal je loon al zeker zal verschillen, omdat die bijzonder rsz bijdrage per kwartaal wordt bekeken.

Jerommeke
Berichten: 78

#6 , 04 apr 2017 22:40

Wat ook nog kan is dat de reëel gepresteerde uren maandelijks doorgegeven worden. Afhankelijk van de maand zal je dan 19, 20 of 21 werkdagen hebben.
P.
Als je contract uit een vast maandloon bestaat, maakt het aantal dagen toch niet uit. ?

Bij mij is het enige verschil zoals denlowie schrijft de reisvergoeding, al 24 jaar lang.
Maar dan nog is februari, jaar na jaar de beste maand... :D :wink:

Fellow
Berichten: 95

#7 , 19 apr 2017 10:30

Dit heeft te maken met de Bijzondere Bijdrage Sociale Zekerheid. Dit wordt maandelijks berekend. Per kwartaal wordt dit herberekend. Indien alle andere parameters hetzelfde blijven, maakt dit het verschil uit.
Andere lichte verschillen kunnen zijn : Indien je maaltijdcheques ontvangt : niet elke maand heb je hetzelfde aantal gewerkte dagen. Het werknemersdeel wordt van je nettoloon afgetrokken. Hierdoor kan je nettoloon ook schommelen.

Terug naar “Loon”