Terugvordering teveel uitbetaald vakantiegeld

Lolly24
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Terugvordering teveel uitbetaald vakantiegeld

#1 , 03 apr 2017 11:54

Sinds mei 2012 ben ik werkonbekwaam (nu dus op invaliditeit), maar nog steeds in dienst bij een werkgever. In juli 2014 betaalde deze mij, mijn NIET opgenomen vakantiedagen van 2013 uit, maar blijkbaar was deze som te veel, want in augustus 2014 stond er een negatief saldo op mijn loonbon. In de veronderstelling dat ik snel terug aan het werk zou zijn, dacht ik: "de werkgever zal dit wel afhouden van zodra ik weer aan de slag ben". Maar de ene tegenslag is na de andere gekomen, dus...
Nu verleden week krijg ik een aangetekend schrijven, dat zij niet langer mij/echtgenoot hospitalisatieverzekeringen kunnen blijven betalen en dat dit ten belope van "dat" bedrag al opgelopen was. In mijn arbeidscontract (vast) staat "recht op zo'n verzekering" en mijn echtgenoot heeft bij zijn werkgever (bank) een verzekering. Na een telefonisch gesprek met HR, blijk ik gelijk te hebben en vragen ze om maandelijks 100 euro af te lossen.
Gezien wij het op dit ogenblik financieel niet breed hebben (ook mijn echtgenoot is al meer dan 2 jaar psychisch ziek) heb ik volgende vragen:
- Kunnen zij dit bedrag nu na bijna drie jaar nog opvragen?
- Welk min. bedrag kunnen wij voorstellen om af te lossen?
Alvast bedankt voor de reactie's

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#2 , 04 apr 2017 05:19


- Kunnen zij dit bedrag nu na bijna drie jaar nog opvragen?
als u geen recht had op dit geld , dan kunnen ze dit terugvorderen op basis van art 1376 bw. 21/3/1804
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Reclame

Terug naar “Loon”