Problemen met arbeidsovereenkomst en loon

TomPeters
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Problemen met arbeidsovereenkomst en loon

#1 , 28 mar 2017 16:07

Een vriendin van mij heeft een vervangingscontract getekend voor 3 uren per dag. Ze werkt er momenteel wel 6 uren per dag. Ze werkt 3 uren op één plaats en 3 uren op een andere plaats, maar beiden voor dezelfde werkgever. Toen ze haar contract tekende was er nog geen sprake van die extra 3 uren op die andere plaats. Zij heeft nooit een contract moeten tekenen voor deze 3 uren en krijgt nu ook maar alleen het loon van de uren op het contract. Kan zij hier iets tegen doen? Ook heeft zij nog altijd niet het loon gekregen van een andere contract dat in februari uitgevoerd werd. Alvast bedankt voor de info.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 28 mar 2017 16:52

Ze kan het loon opeisen, ofwel rechtstreeks bij de werkgever, ofwel met de hulp van de vakbond/een advocaat.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#3 , 28 mar 2017 16:53

Werkgever vragen haar de uren te betalen die ze gewerkt heeft, zolang dit niet gebeurd, weigeren meer dan 3 uur per week te werken, en als het loon dan nog niet betaald wordt, klacht neerleggen bij de sociale inspectie.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

CAOCCT
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#4 , 28 mar 2017 21:05

Indien je klacht wilt neerleggen, dien je contact op te nemen met Toezicht op de Sociale Wetten (FOD WASO).

http://www.werk.belgie.be/defaultTab.aspx?id=6552

Terug naar “Loon”