HELP! Interimkantoor betaalt niet

LynnV
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

HELP! Interimkantoor betaalt niet

#1 , 15 mar 2017 21:38

Hallo allemaal,

Enkele maanden geleden mocht ik voor 5 maanden aan de slag als boekhoudkundig bediende via het interimkantoor (Accountemps). De uitbetaling verliep redelijk vlot omdat de verantwoordelijke waar ik was tewerkgesteld, steeds op tijd mijn uren goedkeurde.

Een maand geleden belde het interimkantoor me terug op met de vraag of ik nog eens voor een viertal dagen bij dezelfde werkgever zou willen werken. Ik heb onmiddelijk ja gezegd (kende het bedrijf, mensen, programma's waar men in werkt,..). Na die vier dagen liep mijn contract ten einde met een groot verschil: de verantwoordelijke weigert mijn uren goed te keuren alsook mails en telefoontjes te beantwoorden van het interimkantoor alsook van mezelf. Met als gevolg dat ik een maand na de tewerkstelling nog steeds niet ben betaald.

Geen idee wat ik nu moet doen want het interimkantoor zegt dat ze niet kunnen betalen zonder goedkeuring...

Kan iemand mij hierbij helpen aub?

Groetjes,
Lynn

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 15 mar 2017 21:45

Heb je geen vakbond, die deze zaak kan bemiddelen?
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#3 , 15 mar 2017 21:50

het interimbureau is uw werkgever zij dienen u te verlonen onverschillig of de gebruiker uw uren wel of niet goedkeuren.
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Reclame

LynnV
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#4 , 15 mar 2017 21:52

Nee.. ik heb nog eens een probleem gehad met een ander interimkantoor waar ik niet gelijk als een gewone werknemer werd betaald en die hebben me gewoon geantwoord dat ze niet tegen zo'n firma beginnen..

LynnV
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#5 , 15 mar 2017 21:54

@de reden: zij weigeren dit te betalen zonder goedkeuring... kan ik op een bepaalde dienst beroep doen (buiten vakbond)?

Didymus
Berichten: 2061

#6 , 15 mar 2017 23:15

Sociale inspectie
"sowieso" schrijf je zo.

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#7 , 16 mar 2017 12:02

@de reden: zij weigeren dit te betalen zonder goedkeuring... kan ik op een bepaalde dienst beroep doen (buiten vakbond)?
http://www.werk.belgie.be/defaultTab.aspx?id=6552
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

LynnV
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#8 , 18 mar 2017 09:13

Bedankt!

Terug naar “Loon”