Ontslag gegeven. Bonussen worden niet betaald.

trbt555
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Ontslag gegeven. Bonussen worden niet betaald.

#1 , 10 mar 2017 18:40

Ik heb eind 2016 mijn ontslag gegeven.
Ik kreeg een afrekening waarin mijn vakantiegeld en dubbel vakantiegeld betaald werden.
Mijn ex werkgever keert ook jaarlijks een niet recurrent resultaat gebonden bonus uit alsook een persoonlijke bonus afhankelijk van een aantal objectieve parameters. Beide bonussen zijn middels een contract overeengekomen.
Ik heb deze bonussen niet betaald gekregen hoewel ik er recht op heb.
Na meermaals aandringen begin ik het gevoel te krijgen dat ik genegeerd word.
Ik ben niet aangesloten bij een vakbond.

Welke stappen kan ik nog nemen ? Aangetekend een ingebrekestelling of zoiets ? Naar de arbeidsrechtbank stappen ?

ALvast bedankt voor het advies.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#2 , 11 mar 2017 14:58

wat zijn de toekenningsvoorwaarden?
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

trbt555
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 11 mar 2017 17:54

Ik voldoe aan de toekenningsvoorwaarden, dat is niet het punt.

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 13 mar 2017 07:29

ingebrekestelling en arbeidsrechtbank, ALS je aan de toekenningsvoorwaarden voldoet.

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#5 , 13 mar 2017 09:25

Ik voldoe aan de toekenningsvoorwaarden, dat is niet het punt.
is het wel zeker, ik voldoe? want je zegt toch ex werkgever hé.
in vele gevallen is één van de voorwaarden in dienst zijn op het tijdstip van uitbetaling, zelfs al was je de gehele referteperiode in dienst dan nog kan je ernaast pakken
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Terug naar “Loon”