Opslag.

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

Re: Opslag.

#16 , 05 mar 2017 00:56



Is er een andere manier om een opslag te bekomen, die effectief een opslag is? Ze heeft een firmawagen, een gsm met abbo.
aandelenopties

je spreekt over netto 1000€ meer per maand, en 8000€ bijbetalen tegenover 1500€ terugtrekken
in theorie kan men de bedrijfsvoorheffing verlagen als die boven de verplichte minimum zit om zo het netoloon schijnbaar te verhogen.

voor je zinnig verder gaat, met hoeveel wordt het brutoloon verhoogd, en met hoeveel wordt de bedrijfsvoorheffing verhoogd? je kan altijd nog een fiscaal voorafbetaling doen indien de bedrijfsvoorheffing onvoldoende is
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#17 , 05 mar 2017 08:10

in theorie kan men de bedrijfsvoorheffing verlagen als die boven de verplichte minimum zit om zo het netoloon schijnbaar te verhogen.
Dat zou wel érg pervers zijn, als de werkgever dat zou toepassen zonder verdere info.
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#18 , 05 mar 2017 08:40

De bedrijfsvoorheffing ligt wettelijk vastgelegd, en daar kan geen enkel werkgever het verlagen !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#19 , 05 mar 2017 10:20

De bedrijfsvoorheffing ligt wettelijk vastgelegd, en daar kan geen enkel werkgever het verlagen !
Waar dereden naar verwijst, is als er nu een hogere bedrijfsvoorheffing zou worden afgehouden dan het wettelijk minimum (volgens Hoofdstuk 8 van het KB op de Bedrijfsvoorheffing), en deze verhoogde afhouding bij het nieuwe loon niet langer zou toepassen, dan hou je meer netto over per maand, maar moet je ook meer bijbetalen op het einde van de rit (aanslagbiljet personenbelasting).
En zou men dus niet 1000 EUR netto opslag geven, maar slechts een gedeelte (want men recupereert van de verhoogde afhouding van bedrijfsvoorheffing).

Wettelijk kan dergelijke ingreep echter niet zonder instemming van de verkrijger.
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#20 , 05 mar 2017 12:49

De bedrijfsvoorheffing ligt wettelijk vastgelegd, en daar kan geen enkel werkgever het verlagen !
de minimumtarieven

als men al wat extra heeft laten afhouden en werkgever houd bij een opslag niet meer af en men zit nog steeds boven het minimum af te houden bedrag. dan is het perfect legaal. daarom moet topic starter eerst de verhoging van het brutoloon meedelen om dit uit te sluiten
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Akuma
Topic Starter
Berichten: 124

#21 , 05 mar 2017 19:35

brutoloon zou voor 1000 euro opslag netto te hebben, 2550 euro extra bruto gaan zijn. 330 euro rsz en 1200 euro voorheffing gaan er dan vanaf. Boekhouder heeft een berekening gemaakt voor 500, 1000 en 1500 netto opslag. Maar dat was eerder om de loonkost voor de firma's te weten.

Terug naar “Loon”