werkgever betaalt loon niet

Sofietwijfel
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

werkgever betaalt loon niet

#1 , 20 feb 2017 11:14

Beste
kan er mij iemand een antwoord geven op volgende vraag?
Hoe lang kan een onderzoek door het toezicht op de sociale wetten duren? Zij zijn in januari langsgeweest bij mijn werkgever omdat die de lonen niet meer heeft betaald. Ik zou wel eens willen weten hoelang deze situatie nog kan aanslepen en wanneer ik dan eindelijk mijn geld zal zien...
Bedankt voor alle info hieromtrent!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 20 feb 2017 12:07

Dit kan toch aanzienlijk wat weken duren, en als de werkgever dwars ligt moet het voor de rechtbank, terug een paar weken, en dan het laten betekenen en nog een paar weken wachten eer de werkgever betaald, de sociale inspectie kan zomaar de centen niet uit de zak van de werkgever halen, en als er geen inzit dan spreken we snel over maanden.
Dit is de werkelijkheid, zelf mee gemaakt.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Sofietwijfel
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 20 feb 2017 12:29

Bedankt voor de info, amai ik ga dus veel geduld moeten hebben....

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 20 feb 2017 12:44

Bedankt voor de info, amai ik ga dus veel geduld moeten hebben....
Alles hangt af van je werkgever, als hij het doet om iemand te pesten of geen centen heeft kan het zeer lang duren, als dit een normale werkgever is zal hij na het bezoek van de sociale inspectie dit wel door geven aan het sociaal secretariaat en dit kan op een drietal weken in orde zijn.

Niemand kan dit vooraf weten.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Franciscus
Berichten: 38583

#5 , 20 feb 2017 15:05

Vakbond al in kennis gesteld?
Kan andere redenen hebben ... vb bij in faling???

Sofietwijfel
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#6 , 20 feb 2017 18:16

We hebben een sterk vermoeden dat er geen centen meer zijn.
Vakbond is op de hoogte maar doet nu niets omdat de sociale inspectie bezig is met onderzoek.

Terug naar “Loon”