Verschil inkomen echtgenote met/zonder inkomen

MamaYara
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Verschil inkomen echtgenote met/zonder inkomen

#1 , 07 feb 2017 14:32

Hallo iedereen,

Momenteel ben ik werkloos op zoek naar een part-time job. Ik krijg momenteel ook een werkloosheidsuitkering. Nu vroegen mijn echtgenoot en ik ons af of het wel nuttig was voor mij om een part time job te zoeken of dat het misschien voor ons financieel interessanter is om thuis te blijven bij de dochter. Ik zag op dit forum reeds een eerdere discussie hierover en daar kwam het "huwelijksquotiënt" ter sprake. Ik vraag me nu dan af wat het effect is op de bedrijfsvoorheffing die mijn echtgenoot moet betalen als ik wel/geen inkomen heb.

Wij hebben 1 dochter, ten laste van mijn echtgenoot en mijn echtgenoot verdient momenteel 7200 bruto/maand

Alvast bedankt voor de hulp!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 07 feb 2017 15:18

"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Reclame

Terug naar “Loon”