Doktersbriefje geldt niet voor hele werkdag?

flareon007
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

Doktersbriefje geldt niet voor hele werkdag?

#1 , 04 feb 2017 16:22

Hallo,

Ik zal de situatie even kort schetsen.
Ik werk meer dan 2 jaar als bediende in een bedrijf onder PC 202.01
Ik werk 36,5u, verspreid over 4 dagen, dinsdag is mijn vrije dag en op zaterdag en zondag werk ik ook niet.

Mijn uurrooster ziet er als volgt uit:
Maandag: 8u - 20u15 met een uur pauze
Woensdag: 14u - 20u15
Donderdag: 7u - 18u met een uur pauze
Vrijdag: 7u - 17u met een uur pauze

Nu ben ik onlangs ziek geweest op maandag. Ik had hier een doktersbriefje voor en daarop stond ook dinsdag nog vermeld.
Nu zou dat doktersbriefje blijkbaar niet gelden voor de hele maandag, omdat ik dan 11 uur en een kwart werk, en heb ik 4 overuren moeten afgeven.

Ik heb nog nooit zoiets gehoord, en vroeg me af of zoiets eigenlijk wel kan?

Alvast bedankt voor de reacties!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 04 feb 2017 18:16

Als je die dag ziek was, en dus geen overuren kon doen, kan je ze ook niet recupereren of uitbetaald krijgen.

flareon007
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#3 , 04 feb 2017 18:26

Ja dat snap ik.
Maar hier heb ik van mijn bestaande overuren vier moeten afgeven...

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 04 feb 2017 18:29

overuren worden niet gedekt door het gewaarborgd loon, dus ook niet uitbetaald!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

flareon007
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#5 , 04 feb 2017 18:51