Vergeten forfaits

Purple
Topic Starter
Berichten: 246

Vergeten forfaits

#1 , 31 jan 2017 14:47

Blijkt dat mijn werkgever al jaren vergeten is mij bepaalde forfaits toe te kennen waar ik recht op heb.
Andere collega's krijgen dit ook(voor en na mij begonnen), bij mijn indiensttreding is dit blijkbaar over het hoofd gezien.

Dit is nu met een collega ter sprake gekomen en ik hoorde het natuurlijk ik Keulen donderen.
Ik heb hier nooit geen weet over gehad.

Gaat toch over een 70euro per maand.

Dat ze dit vanaf volgende maand gaan rechtzetten, is geen discussie over.

Maar... kan ik dit ook recupereren van de vorige jaren?

17 jaar dienst, dat is toch een mooi bedrag dat ik gemist heb.

Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 01 feb 2017 07:50

Over welke forfaits gaat het? Op basis van wat hebben je collega's er recht op? Je vraag is veel te onduidelijk

Purple
Topic Starter
Berichten: 246

#3 , 01 feb 2017 09:14

Forfaits kledij, vergoeding internet thuisgebruik, car wash bedrijfswagen

Dat is op een of andere manier bij mijn start vergeten om toe te voegen aan mijn salaris.

Collega's en ook ik hebben er recht op. (eigen aan de dienst)

Dat ik er vanaf nu aanspraak op maak is geen punt.
De fout is toegegeven.

Enkel over recuperatie van de vorige jaren wordt niet gesproken.

Reclame

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#4 , 01 feb 2017 10:34


Collega's en ook ik hebben er recht op. (eigen aan de dienst)
de bron waaruit je dit recht verkrijgt is belangrijk om het af te dwingen en te bepalen hoelang je (afdwingbaar)kan teruggaan in de tijd

3/7/1978
Art. 15. De rechtsvorderingen die uit de overeenkomst ontstaan, verjaren één jaar na het eindigen van deze overeenkomst of vijf jaar na het feit waaruit de vordering is ontstaan, zonder dat deze termijn één jaar na het eindigen van deze overeenkomst mag overschrijden.

je zou eerst eens kunnen proberen met art 2262bis voor te leggen, om zo proberen 10 jaar terug te gaan, maar ........
2262bis § 1. Alle persoonlijke rechtsvorderingen verjaren door verloop van tien jaar.
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Purple
Topic Starter
Berichten: 246

#5 , 27 feb 2017 09:30

Even laten weten dat er na een kleine maand over en weer discussiëren een resultaat is:

Ik kan 5 jaar terug recupereren.

Bedankt voor de antwoorden hier.

Terug naar “Loon”