tijdskrediet/einde loopbaan

onsalma
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

tijdskrediet/einde loopbaan

#1 , 28 jan 2017 10:08

Geachte,

momenteel werk reeds 31 jaar in de gezondheidszorg (bachelor diploma), aangevuld met 4 jaar loopbaanonderbreking voor de opvoeding van de kinderen
Recent werd mij een jobwijziging aangeboden, zelfde opleidingsniveau maar ander statuut.
Ookl zou de jobtime verminderen van FT naar 80%, en zou ik ook afstand doen van mijn functie als leidinggevende. Daar hangt natuurlijk een prijskaartje aan vast maar,gezien mijn leeftijd (ik word 57) zou ik nog beroep kunnen doen op de eindeloopbaan regeling en deze jobtime aanvullen met 1/5 tijdskrediet, waardoor het loopverlies nog meevalt.
Mijn vraag is meer toekomstgericht nl. welke gevolgen dat kan hebben voor mijn pensioen. Gaat deze regeling zwaar doorwegen en op welke basis zal deze berekend worden, op basis van FT of op basis van 80%

al vast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 29 jan 2017 08:09

Het nemen van 80% tijdskrediet eindeloopbaan bij een brutoloon van 3000 euro heeft een invloed van ongeveer 1,5 euro bruto per maand op je pensioen voor ieder jaar dat je dat tijdskrediet neemt.

Reclame

Terug naar “Loon”