Werken zonder bezoldiging

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

Re: Werken zonder bezoldiging

#31 , 30 jan 2017 11:47

De werkgever is, vanuit de dwingende bepalingen, verplicht een minimumloon te geven aan jou. Jij kan niet afzien van het loon dat je rechtmatig toekomt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
FreelancerIT
Topic Starter
Berichten: 1206

#32 , 30 jan 2017 11:48

Daarmee stel ik ook mijn vragen, ten einde mijn zienswijze aan te passen.

FreelancerIT
Topic Starter
Berichten: 1206

#33 , 30 jan 2017 11:49

De werkgever is, vanuit de dwingende bepalingen, verplicht een minimumloon te geven aan jou. Jij kan niet afzien van het loon dat je rechtmatig toekomt.
OK... Dat is duidelijke taal.

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#34 , 30 jan 2017 11:59

FreelancerIT, in het algemeen: stop met gaatjes in de wetgeving te willen zoeken als je niet belezen genoeg bent om enkele algemene principes te verstaan.

Het gebrek aan kennis in combinatie met je zoektocht naar dergelijke gaatjes, zorgt ervoor dat je nog veel tegen de lamp zal lopen.

FreelancerIT
Topic Starter
Berichten: 1206

#35 , 30 jan 2017 12:12

Ik zoek geen gaatjes in de wetgeving...

Het is niet van mijn gewoonte om met de regels te spelen.

Ik stelde gewoon een vraag...

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#36 , 30 jan 2017 14:37

Aha. Dat is iets anders.

Maar als ik de tekst van art. 51 bekijk zie ik niet direct in met wat ik in overtreding zou zijn. (mocht ik als bediende onbezoldigd werken voor een bvba).
als er in een hoger gerankschikte bron staat dat een bediende minstens 10€/u moet verdienen
dan kan u in uw arbeidsovereenkomst 11€/u overeenkomen en geen 9€/u doet u dat toch dan heeft deze bepaling geen enkele waarde omdat dit in strijd is met hoger gerankschikte regelgeving zoals bepaald in art 51.


één van de voorwaarden om gratis vrijwilligerswerk te doen =
1° de activiteit wordt uitgeoefend als vrijetijdsbesteding en kan niet ingeschakeld worden in het economisch ruilverkeer van goederen en diensten;
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

FreelancerIT
Topic Starter
Berichten: 1206

#37 , 30 jan 2017 14:39

Op die manier. Ik begrijp. :-)

Terug naar “Loon”