gewaarborgd loon na ziekte

RIMO
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

gewaarborgd loon na ziekte

#1 , 22 jan 2017 11:09

Beste,
Op 02/01/2017 kreeg ik mijn ontslag omdat ik "teveel" geld kost. Ik ben een bediende van 59j en 6 maanden. Gezien het reeds slecht ging op het werk had ik mijn pensioen aangevraagd die zal ingaan op 01/07/2017. Ik heb een opzegperiode van 3 maanden. Normaal gezien zou die ingaan op 9 januari, maar gezien ik wegens migraine aanvallen nu thuiszit van 04/01 tem 27/01 kan mijn opzeg pas ingaan op 30 januari. Deze maand is gewaarborgd loon natuurlijk. Gezien ik het zo onrechtvaardig vind na jarenlange inzet voor mijn werk, dat ik nu gewoon zes maand voor mijn pensioen op straat word gezet, zal ik ook alles op alles zetten om het maximum eruit te halen. Ik weet dat als ik nu 14 dagen ga werken en dan terug ziek word, ik terug 4 weken gewaarborgd loon kan krijgen. Ik kan dit zo spelen tot juni natuurlijk. Van een vriendin vernam ik echter dat als ik 1 dag op de ziekenkas kom (dus ziek tem 2 feb ) en op 3 februari ga ik terug 1 dag werken en dan val ik terug ziek voor 4 weken, dat deze 4 weken dan terug gewaarborgd loon zouden zijn en geen ziekenkas. Klopt dit ?? Er zou wel een hele rompslomp zijn voor 1 dag ziekenkas, maar dit neem ik er dan graag bij. Alvast bedankt voor uw deskundige hulp.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 22 jan 2017 11:15

Ik denk niet dat dit forum dient om je werkgever te bedonderen!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

jefke007
Berichten: 1812

#3 , 23 jan 2017 10:19

regel van gewaarborgd loon met hervalling kunnen bij herhaalde hervallingen heel complex worden, maar wat uw vriendin schrijft is al fout

zomaar ziekteaangiftes blijven doen pikken werkgever ook niet, ze kunnen een controlearts sturen, plus kan de huisarts van oordeel zijn dat je niet meer ziek bent.

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 23 jan 2017 20:06

Dit is geen misbruikforum

Terug naar “Loon”