Te weining uren gewerkt

lisa1234
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Te weining uren gewerkt

#1 , 18 jan 2017 18:00

Beste,

Ik werk in de horeca sinds 2,5 jaar. Er zijn periodes dat het heel druk is bij ons en er zijn periodes dat alles wat stilvalt.
Bij de drukke periodes heb ik soms 60 uur op een week. Bij stille periodes soms 20 uur of een week dat er nikst te doen is.
De overuren dienen om de rustige periodes te compenseren.
Vorig jaar besloot men om collectief te sluiten voor 2 weken. Kan dit zonder iets op papier te hebben staan?
Het was maar een een kleine maand op voorhand aangekondigd.
Door die collectieve sluiting zijn mij overuren opgebruikt en sta ik aan minuren.
Vanaf januari is er ook veel minder te doen qua werk en ik kom nog maar amper aan 20 uur per week.
De toekomst voorspelt ook niet veel beter. Bij ons wordt per kwartaal gekeken naar de overuren/minuren.
Wat gebeurt er als ik bijvoorbeeld eind maart aan bijvoorbeed -100 uren(minuren) sta?
Kan dit van mijn loon getrokken worden? Ik heb een maandloon. Wat gebeurt er als er echt te weinig werk is voor mij?
Is dat de verantwoordelijkheid van de werkgever? Hij heeft ook nog andere horecazaken. Is het mogelijk en wettelijk om mij te werk te stellen
in een andere horecazaak van hem om mijn minuren in te halen. (Dit tegelijkertijd ik nog ingeschreven sta bij het huidig restaurant) Dit was zijn voorstel.

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#2 , 18 jan 2017 18:13

wet 3/7/1978
Art. 20. De werkgever is verplicht :
1° de werknemer te doen arbeiden op de wijze, tijd en plaats zoals is overeengekomen,


er is daar blijkbaar één en ander niet in orde, als u 60u/week werkt is er een toeslag verschuldigd voor tenminste 10u
https://www.securex.eu/lex-go.nsf/vwNew ... enDocument
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Reclame

Terug naar “Loon”