uitkering

Darliiien
Topic Starter
Berichten: 193

uitkering

#1 , 05 jan 2017 11:49

sinds oktober ben ik werkloos en heb ik recht op een uitkering. Echter vandaag krijg ik te horen dat ik december maar 6 dagen uitbetaald krijg, wegens nog niet opgenomen vakantiedagen.
De vakantiedagen zouden door mijn vorige werkgever uitbetaald zijn na mijn ontslag eind 2015 , dit is niet zo aangezien ik met een 'wederzijds akkoord' afstand heb gedaan van AL mijn rechten. Zo ook eindejaarspremie, vakantiegeld en uitkering! (lang verhaal, uiteindelijk werd opzegtermijn WEL uitbetaald!)
Echter heb ik afgelopen jaar weer via interim gewerkt en ook hier onbetaald verlog opgenomen (in totaal 20 dagen!), het ene interimbureau heeft dit heel correct gedaan en telkens in mijn contracten gezet dat ik daar onbetaald verlof nam.
Het andere interimbureau heeft me helaas minder correct behandeld en nu blijkt dat zij me als ik bv woensdag verlof nam, een contract gaven van maandag tot dinsdag en van donderdag tot vrijdag, ipv in te zetten dat ik onbetaald verlof had!!
Wat kan ik hier nog tegen doen?! Ik moet nl kunnen aantonen op mijn syndicaat dat ik 20 dagen verlof heb opgenomen!! Indien ik dit niet kan, blijven ze erbij dat ik maar 6 dagen uitbetaald krijg!! Maar dan kan ik geen rekeningen betalen!
Aangezien nog maar recent uit zware schulden kom, wil ik heir niet opieuw in belanden!! Wat moet ik doen als ik toch echt maar die 6 dagen uitbetaald krijg en verder niets?! Kan iemand me helpen aub?! Ik zit echt met mijn handen in mijn haar hierover :(

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Meeboo
Berichten: 1488

#2 , 05 jan 2017 13:05

u heeft toch zelf die contracten ondertekend neem ik aan? Had je dat toen niet gezien dat het telkens contracten waren ma-di en di-wo ?
vrees dat je daar voor de rest weinig tot niets aan kunt doen

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 05 jan 2017 15:32

Als je met dag contracten werkt is dit de normale gang van doen, ieder dan nieuwe aanwerving.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Darliiien
Topic Starter
Berichten: 193

#4 , 06 jan 2017 16:23

Als je met dag contracten werkt is dit de normale gang van doen, ieder dan nieuwe aanwerving.
Ik werkte met weekcontracten, geen dagcontracten... ze lieten gewoon elke keer de verlof er uitvallen...

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 06 jan 2017 16:35

Het kan zijn dat die weekcontracten zo opgesteld zijn dat je die dag niet moest werken !

Deze heb je toch getekend ?
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Darliiien
Topic Starter
Berichten: 193

#6 , 07 jan 2017 15:31

Het kan zijn dat die weekcontracten zo opgesteld zijn dat je die dag niet moest werken !

Deze heb je toch getekend ?
Ik heb enkel mijn eerste contract moeten ondertekenen en binnenbrengen. Daarna niet meer... alles werd ook per mail doorgestuurd...

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#7 , 08 jan 2017 08:37

Dat document ivm onderling akkoord, heb je enkel dat getekend of ook nog iets anders?

Kan je de volledige tekst van dat akkoord geven?

Terug naar “Loon”