betaling puur op commissie

Jawaddezeg
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

betaling puur op commissie

#1 , 21 dec 2016 23:59

Hallo iedereen,


Graag had ik volgende vraag gelanceerd:
Ik zou een job kunnen krijgen bij een Engels bedrijf, maar betaling zou puur op commissie zijn. Dien je daarvoor een BTW-nummer te hebben, of kun je commissieloon gewoon zo aangeven bij je belastingaangifte?


Alvast dank voor het advies.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 22 dec 2016 05:21

Wat en waar zou je moeten doen? Is er een verhouding als werknemer of zouje echt zelfstandig zijn?

Jawaddezeg
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#3 , 22 dec 2016 13:10

Hallo,
Ik zou een contract krijgen van dat Brits bedrijf als zijnde medewerker, werkend van thuis uit. Het betreft een samenwerking met een uitbestedingsbedrijf, waarbij ik dus voor verschillende accounts zou werken, en waarbij vluchten, hotels, transfers en dergelijke meer zouden verkocht worden. Daarop zou ik dan commissie ontvangen.

Reclame

Jawaddezeg
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#4 , 22 dec 2016 13:12

Geen idee of dat dan onder een zelfstandige activiteit valt of niet. Want rsz en dergelijke worden in dit geval waarschijnlijk niet door dat bedrijf betaald, dus weet ik echt niet hoe dit zit.

Sirkii
Berichten: 5396

#5 , 22 dec 2016 21:42

Puur op commissie werken kan enkel als zelfstandige.

Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#6 , 22 dec 2016 23:02

Is dit een overeenkomst volgens BE recht of volgens UK recht?
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

LeenW
Berichten: 12824

#7 , 22 dec 2016 23:15

Gaat idd richting zelfstandige + btwnr.

Jawaddezeg
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#8 , 23 dec 2016 20:22

Hallo,
Valt onder UK-recht.

Terug naar “Loon”