Vakantiegeld

Freeko84
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Vakantiegeld

#1 , 17 dec 2016 12:35

Beste,

Ik heb half september mijn ontslag gegeven op mijn werk en ben nu eigenlijk in dienst bij mijn nieuwe werkgever.
Bij mijn oude werkgever had ik nog 114 uren wettelijk verlof staan die ik nog mag opnemen. Sinds 12 december
ben ik in dienst bij mijn nieuwe werkgever en heb vanaf 1 december mijn vaderschapsverlof opgenomen tot 13 december.
Vanaf 14 december ben ik mijn 114 uren wettelijk verlof aan het opnemen bij mijn nieuwe werkgever. Is het nu de
bedoeling dat mijn oude werkgever mijn open staande verlofuren uitbetaald en dat ik deze gewoon verder kan opnemen nu?
Of moet mijn oude werkgever mijn open staande vakantiedagen niet uitbetalen en moet mijn nieuwe werkgever deze uitbetalen?
Kan iemand mij hier meer over vertellen? Ik heb de indruk dat de secretaresse van mijn oude werkgever het zelf niet goed weet.
Dit stuurde ze als mail naar mij:

Goedemorgen,

Jouw vakantie geld wordt uitbetaald met jouw laste salaris afrekening
normaal gezien, of moet ik aan Acerta aangeven dat je jouw vakantie dagen
naar jouw volgende werkgever meeneemt?

Met vriendelijke groet,

Moet mijn oude werkgever niet altijd mijn wettelijke verlof uitbetalen als ik mijn verlof nog niet heb opgenomen?
Het gaat toch over wettelijk verlof dus daar heb ik recht op.

Ik hoop dat iemand mij kan verder helpen. Ik wil de hele zaak met mijn oude werkgever eindelijk achter mij kunnen laten..

Alvast bedankt.

Mvg,

Frederik

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 17 dec 2016 15:25

Bediende/arbeider?

Freeko84
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 18 dec 2016 10:21

Ik ben bediende.

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 18 dec 2016 14:44

Werkgever moet idd alles uitbetalen zoals je zegt :)

Terug naar “Loon”