Ik neem ontslag - Recht op eindejaarspremie

Mattijs
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Ik neem ontslag - Recht op eindejaarspremie

#1 , 02 dec 2016 13:30

Beste allen,

Mijn situatie is als volgt, ik werk nu 2 jaar en 7 maanden voor een onderneming onder PC200, ik heb reeds 2x een eindejaarspremie gekregen. Echter heb ik een aantal weken geleden mijn onstlag gegeven. Mijn effectieve opzeg duurt tot 1 januari 2017, dit is echter een zondag, dus mijn laatste werkdag is 30 december 2016.

Rond de eindejaarspremie staan in de de CAO volgende voorwaarden voor het recht op de premie:

1. In dienst zijn op moment van uitbetaling. (bij mijn bedrijf in december, dus ik zou nog in dienst zijn)
2. anciënniteit van minstens 6 maand (ook in orde dus).

Echter staat er ook volgende regel voor uitsluiting:

1. De bedienden die, in de loop van het jaar, zelf ontslag hebben genomen en die geen 5 jaar anciënniteit hebben in het bedrijf.

Ik val met andere woorden dus onder beide regels, het is wat tegenstrijdig. ik nam ontslag in November (start opzeg) en ik heb geen 5j anciënniteit.
Mijn vraag ligt dus voor de hand, welke regel krijgt hier voorrang? Heb ik het recht wel, of niet?

Alvast bedankt voor jullie onderbouwde feedback!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 02 dec 2016 13:43

Je opzeg duurt tot 1 januari 2017, daarmee ben je dus nog in dienst op 31 december 2016.
Hierdoor heb je dus nog recht op je premie, je bent een gans jaar in dienst geweest.

Mattijs
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 21 dec 2016 10:03

Eidejaarspremie zonet goed ontvangen :)
Hier houd ik voor de toekomst wel op voorhand rekening mee!

Reclame

Terug naar “Loon”