Eindejaarspremie PC200

steve1991
Topic Starter
Berichten: 34
Juridisch actief: Nee

Eindejaarspremie PC200

#1 , 29 nov 2016 11:49

Beste,

Ik vroeg me af (en heb al beetje gegoogled voor het antwoord, maar niks duidelijk te vinden) of ik al recht had op een eindejaars premie van mijn huidige werkgever.

De situatie is als volgt :

Ik ben begonnen 21 september 2015, dus in 2015 had ik nog geen recht hier op (daar ben ik 100 % zeker van)
maar nu voor dit jaar wou ik het nog eens nakijken. hetgene ik vond was dat je minstens 6 maanden in het jaar ervoor gewerkt moet hebben, is dit dan in 2015 of 2016? aangezien dit nergens duidelijk vermeld te vinden is.
Ik werk momenteel onder PC200.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 29 nov 2016 12:09

Neen dit jaar moet je zes maanden gewerkt hebben, en in dienst zijn op de uitbetaling.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

steve1991
Topic Starter
Berichten: 34
Juridisch actief: Nee

#3 , 29 nov 2016 12:27

dus aangezien ik nu 1 jaar en 3 maanden in dienst zou zijn, zou ik het wel krijgen dan?
(ben nog steeds in dienst)

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 29 nov 2016 12:37

natuurlijk !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

wijtwee
Berichten: 145

#5 , 29 nov 2016 15:00

Als je uit dienst gaat (zelf ontslag neemt), heb je echter geen recht op een eindejaarspremie als je ancienniteit minder dan 5 jaar bedraagt, ook al loopt je opzeg tot aan of voorbij de referteperiode. Dat is tenminste wat men mij wijsgemaakt heeft toen ik opstapte bij m'n vorige werkgever.

Blaatpraat
Berichten: 3793

#6 , 29 nov 2016 15:36

Als je uit dienst gaat (zelf ontslag neemt), heb je echter geen recht op een eindejaarspremie als je ancienniteit minder dan 5 jaar bedraagt, ook al loopt je opzeg tot aan of voorbij de referteperiode. Dat is tenminste wat men mij wijsgemaakt heeft toen ik opstapte bij m'n vorige werkgever.
Dit klopt niet. Tijdens je opzeg ben je nog in dienst, dus als je opzeg minstens 31 december inhoudt, heb je recht op de premie.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#7 , 29 nov 2016 16:49

Lees eens deze link, want ik versta dit ook niet zo duidelijk, van wat wijtwee schreef

http://www.dienstbetoon.be/index.php/ni ... het-pc-200
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Loon”