Geldelijke anciënniteit kleuterjuf

DomienV
Topic Starter
Berichten: 14

Geldelijke anciënniteit kleuterjuf

#1 , 21 nov 2016 09:19

Hallo,

Mijn vriendin is al een aantal jaar (niet vast wegens nog geen TAD) bezig in het onderwijs als kleuterjuf. Nu vragen wij ons af of de jaren die ze al gewerkt heeft met die niet vaste contracten ook gelden voor haar anciënniteit als kleuterjuf.

Na opzoekingen blijkt dat de anciënniteit van een kleuterjuf begint te lopen vanaf 22 jaar (leeftijd)

https://onderwijs.vlaanderen.be/nl/geld ... cienniteit

Op dit moment is mijn vriendin er 26 en is ze dus al 4 jaar bezig in het kleuteronderwijs. Tellen deze jaren mee voor haar anciënniteit of begint die maar op te lopen als ze ergens een vast contract krijgt?

In die 4 jaar heeft ze ook in verschillende schoolgemeenschappen gewerkt, ik weet niet of dat een factor is die eventueel ook meespeelt?

groeten

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 22 nov 2016 07:23

voor de geldelijke ancienniteit tellen alle tewerkstellingen in het onderwijs mee. Voor dienstancienniteit enkel de jaren per schoolgemeenschap (zie: https://onderwijs.vlaanderen.be/nl/dien ... cienniteit)

DomienV
Topic Starter
Berichten: 14

#3 , 22 nov 2016 08:57

Staat natuurlijk ook gewoon op haar loonfiche hoelang de huidige anciënniteit al loop. ^^

Reclame

Oude Belg
Berichten: 3192

#4 , 22 nov 2016 10:25

Staat natuurlijk ook gewoon op haar loonfiche hoelang de huidige anciënniteit al loop. ^^
In het onderwijs is dat de weddeanciënniteit. Da's weer een andere.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Terug naar “Loon”