Interim past loon aan

Yanntje
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

Interim past loon aan

#1 , 19 nov 2016 17:12

Hallo
Ik werk al meer dan een half jaar voor een interim bureau. Het bedrijf waar ik werk heeft onlangs het werkregime aangepast. Men moet één uur minder werken. Sindsdien heeft het interim-bureau het maandloon tot 5 keer aangepast. Maar het uurloon is steeds hetzelfde gebleven. Hierdoor heb ik eigenlijk geen voordeel aan het feit dat men minder mag werken. Integendeel nu verdien ik minder en kom nooit aan het vooropgestelde maandloon.
Graag jullie advies.
Ik kijk uit naar jullie reacties.
Gegroet
Yann

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 20 nov 2016 07:29

Welke sector, welk uurloon, welke functie,...

Yanntje
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#3 , 20 nov 2016 12:08

Administratief bediende Metaal industrie +/- 2650

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 20 nov 2016 15:51

hebben de "normale" werknemers hun loon/uur ook aangepast gezien (naar beneden)?

Yanntje
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#5 , 21 nov 2016 06:13

Dat denk ik niet maar vraag het na op de PD

Yanntje
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#6 , 21 nov 2016 07:50

Beste,
Het loon werd voor de bedienden niet aangepast. Maw werken ze minder uren voor hetzelfde maandloon.
Mvg
Yann

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#7 , 21 nov 2016 08:00

Dan hebt u recht op een hoger uurloon/dagloon/maandloon, indien u voorheen hetzelfde loon kreeg als een vergelijkbare gewone medewerker (zonder ancienniteit).

Indien u een hoger loon kreeg, hoeft men natuurlijk niets aan te passen, net omdat u tijdelijke contracten hebt.

Yanntje
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#8 , 21 nov 2016 10:22

Dank u wel voor uw antwoord!
Als ik het dus goed begrijp moeten ze mij hetzelfde betalen als voordien en de berekening maken door het maandloon aan te passen. Is dat zo?
Ik word als interim per week betaald, ze berekenen het loon met een uurloon - omzetting van het maandloon.
Wat is de juiste formule om een maandloon om te zetten naar een uurloon bij bedienden die werken via Interim?
Nu denk ik dat ze dat wel weten en hebben op 1 maand mijn loon meerdere keren aangepast. Ondertussen ben ik gezakt tot het begin maandloon.
Mag dat zo maar?

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#9 , 21 nov 2016 10:43

ze moeten je MINSTENS betalen wat een andere 'referentie"werknemer ook krijgt voor hetzelfde aantal te presteren uren.

In principe moet je dus het maandloon van een collega delen door 4,333 en dan delen door het aantal te werken uren per week.

Dat mag gerust minder zijn als je vroeger méér betaald werd dan een vergelijkbare collega, maar niet minder dan dat loon van die collega.

Yanntje
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#10 , 21 nov 2016 11:08

Wat moet men dan gebruiken? We werken 38.50 maar bouwen ADV op want uiteindelijk is een werkweek 36.50
Bedoelt u dat ze elke week mijn loon zomaar kunnen aanpassen want met vroeger bedoel ik de week voordien. De een week krijg ik een contract van +/- 2700 en de volgende week 2680 en de week nadien nog minder enz...
Hoe weet ik met welke collega ze me moeten vergelijken?

Yanntje
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#11 , 22 nov 2016 08:19

Beste
Is het mogelijk dat mijn vraag u niet heeft opgemerkt?
Of is de materie niet duidelijk om een antwoord te formuleren?
Men wil zich binnen het bedrijf niet uitspreken over het brutoloon. Via het interim ben ik aangenomen voor een heel andere taak dan het geen ik uitvoer. Die taken heb ik nog niet moeten doen! Wat ik wel doe ligt binnen mijn kunnen, ervaring en vaardigheden. Volgens mij is hierdoor de verloning niet juist.
De omzetting van de berekening naar mijn loon met het nieuwe werkregime is me nog steeds niet duidelijk.
Alvast bedankt om dit de nodige aandacht te geven.
Met vriendelijke groet
Yann

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#12 , 22 nov 2016 11:39

Als je per uur betaald word is het toch normaal dat men elke maand je maandloon moet aanpassen, er zijn weinig maanden met exacte uren.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#13 , 22 nov 2016 12:39

het maandloon moet in principe niet veranderen, het totale loon in een maand kan wel varieren.

@yanntje: gelieve mensen tijd te geven om op alle posts te antwoorden, 21 uur na een vorige post hoef je me nog niet te wijzen op het niet-reageren op een post. Ik heb soms ook iets anders te doen ;).

Je moet vergelijken met iemand die het soortgelijke werk doet als jij. Jij moet de taken uitvoeren zoals in je contract staat.

Yanntje
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#14 , 22 nov 2016 14:10

Dank u voor uw reactie.
Ik begrijp dat u meer te doen hebt. Door de antwoorden die ik krijg, heb ik het gevoel dat mijn vraag niet begrepen wordt. Vandaar mijn vraag of de materie te moeilijk is. Dat zou toch kunnen. U kan niet alles weten. Mocht ik u het gevoel geven, afgejaagd te worden. Mijn excuses hiervoor. Dat is niet mijn bedoeling.

Ik heb geen contract met een taakbeschrijving. Men geeft weekcontracten, met het maandloon, uurloon en uurrooster. Functie Administratief bediende. Dat is zeer ruim in te vullen. De jobomschrijving werd voorgelezen bij het eerste contact. Wat kan ik zeggen? Ik doe dat niet! Daar word ik niet voor betaald...

Ik ben bediende met een maandloon welke men bij interim altijd omzet naar een uurloon om je te kunnen betalen. Dit is nadelig omdat een bediende in vastdienstverband een maandloon heeft voor zowel de maand met 20 werkdagen als 22 werkdagen.

Terug naar “Loon”